آخرین خبرها:
شناسه خبر: 28010

از تولیدکننده به واردکننده خوراک دام تبدیل شدیم

خون تازه در رگ‌های مدیریتی جهاد کشاورزی خوزستان/ استان خوزستان را بسیاری با نام نفت، گاز و منابع فسیلی آن می‌شناسند که البته چنین نیز هست

از تولیدکننده به واردکننده خوراک دام تبدیل شدیم

یک پرورش دهنده دام سنگین در سیستان گفت: کنسانتره از کاشمر و کاه را از گلستان خریداری می‌کنیم و از تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده‌ایم.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار ؛ حمید ابراهیمی اظهار داشت: خشکسالی‌ها سبب شده تا برای تامین خوراک دام به واردات علوفه و کاه از دیگر استان‌ها روی بیاوریم.

بیشتر بخوانیم: سهم صفر ایران از واردات خوراک دام همسایگان

پرورش دهنده دام سنگین در سیستان، با بیان این مطلب که، خرید نهاده‌ها از استان دیگر و انتقال آن به منطقه سیستان کاری دشوار است، گفت: دامدار برای تهیه خوراک دام، مسافت طولانی از جنوب کشور به شمال را طی می کند همچنین هزینه بالای خوراک دام از سویی و انتقال آن به سیستان از سوی دیگر دامداران را به ستوه آورده است.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر کنسانتره مورد نیاز را از کاشمر تهیه و برای کاه که خوراک دام است به گلستان سفر می کنیم.

خرید خوراک دام راه حل موقتی برای دامداران است

وی تصریح کرد: خرید خوراک دام راه حل موقتی برای دامداران است و تداوم وضعیت موجود با فروش دام‌ها امکانپذیر است و این شرایط نتیجه ای جز تعطیلی دامداری‌ها و خانه‌نشین شدن دامداران نخواهد داشت.

پرورش دهنده دام سنگین در سیستان، گفت: مسئولان نیز به وعده‌های خود برای حمایت از دامداران عمل نکردند بطوریکه قرار بود هزینه حمل آذوقه دام ها را به ما پرداخت کنند اما با گذشت ۵ ماه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه، انتظار داریم تا مبالغ وعده داده شده پرداخت شود، افزود: دامداران سیستان به عنوان بخشی از تولید کنندگان گوشت و لبنیات مورد نیاز بازار، نیازمند حمایت دولت هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای