آخرین خبرها:
شناسه خبر: 40087

نمایشگاه آنتالیا: پل ارتباطی بین کشاورزان ایرانی و بازار جهانی

برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در هر زمینه‌ای به پیشرفت بیشتر آن صنعت یا بخش اقتصادی کمک می‌کند، صنعت کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برگزاری

نمایشگاه آنتالیا: پل ارتباطی بین کشاورزان ایرانی و بازار جهانی
برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی در هر زمینه‌ای به پیشرفت بیشتر آن صنعت یا بخش اقتصادی کمک می‌کند، صنعت کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برگزاری نمایشگاه کشاورزی می‌تواند به پیشرفت این صنعت و موفقیت فعالان و تولیدکنندگان این بخش کمک بسیاری کند. به همین دلیل سالانه در کشورهای مختلف، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی برای معرفی پیشرفت‌های به دست آمده هستیم، از جمله این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی گرومک در آنتالیای ترکیه است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات کشاورزی گرومک آنتالیا یکی از ۱۰ رویداد معتبر نمایشگاهی بین‌المللی است که همه ساله در صنعت کشاورزی شاهد برگزاری آن هستیم.
این نمایشگاه امسال نیز در زمینه‌ تراکتور، کمباین، دیگر ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا ۱۸ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۲ (دهم تا چهاردهم اکتبر ۲۰۲۳) در مرکز نمایشگاهی آنقاش آنتالیا ترکیه برگزار می‌شود.
بیشتر بخوانید: Growmach یکی از ۱۰ رویداد بی‌نظیر نمایشگاهی بین‌المللی
در این زمینه و برای کسب اطلاعات بیشتر از این رویداد بین‌المللی گفت‌وگویی داشتیم با آقای منافی، نماینده ایران و ترکیه در نمایشگاه‌ها، که مشروح آن را در ادامه می‌خوانیم:

تاریخچه فعالیت‌ها

آقای منافی، نماینده ایران و ترکیه در نمایشگاه‌ها، با اشاره به فعالیت‌های خود در برگزاری نمایشگاه‌ها گفت: فعالیت‌های نمایشگاهی خود را از 16 سال پیش و از طریق اتاق بازرگانی تبریز آغاز کردم و از آن زمان تا به امروز، تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها به مرور افزایش یافت، به‌نحوی که اکنون آمار بازدیدکنندگان به بیش از یک هزار و 300 نفر رسیده است.
بیشتر بخوانید: دعوت انجمن تولیدکنندگان ادوات کشاورزی به بازدید از نمایشگاه گرومک

محدودیت‌های موجود بر سر راه تولیدکنندگان ایرانی

وی درباره مشکلات موجود بر سر راه فعالان و تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه‌های بین‌المللی بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که برخی شرکت‌های خارجی، ازجمله شرکت «یو وی ام» انگلستان، برای مشارکت و غرفه‌دار بودن ایرانی‌ها در نمایشگاه موانعی ایجاد می‌کنند که این موضوع شرایط را برای فعالان بخش تولید دشوار کرده است.
منافی با گلایه از این محدودیت‌ها گفت: برای جلوگیری از تکرار این رفتارها باید تولیدکنندگان از شرکت در این نمایشگاه‌ها دست‌کم برای یک دوره پرهیز کنند تا این محدودیت‌ها برای فعالان ایرانی برطرف شده و محصولات کشور ما به بازارهای جهانی معرفی شود.
بیشتر بخوانید: فرصتی برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی Growmach
وی درباره هدف اصلی این نمایشگاه‌ها گفت: هدف اصلی این فعالیت‌ها، الگو و سرمشق گرفتن تولیدکنندگان و مسئولان ایرانی است تا در راستای بهبود و توسعه حوزه‌های کشاورزی، ازجمله بخش گلخانه‌ای، بذر و… گام بردارند.
ور در پایان با اشاره به نقش اطلاع رسانی در معرفی نمایشگاه‌ها گفت: اطلاع رسانی در برگزاری موفق هر نمایشگاهی نقش موثری دارد و در سال‌های اخیر گروه رسانه‌ای دام و کشت و صنعت همواره در این مسیر در کنار ما بوده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای