آخرین خبرها:
شناسه خبر: 37386

وزیر جهاد کشاورزی پیگیر حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران باشد

خبرنگار: مهدی احمدی لفورکی

وزیر جهاد کشاورزی پیگیر حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران باشد

رئیس کمیسیون کشاورزی استانداری همدان (هیئت اندیشه‌ورز) با بیان این‌که از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم پیگیر صادرات سیب‌زمینی باشد و برای رفع مشکلات این بخش کمک کند، گفت: در حال حاضر سیب‌زمینی‌کاران از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که پیگیر مطالبات ازطریق وزارت جهاد کشاورزی هستیم که ازجمله این مشکلات می‌توان به نرخ کود، سم، تراکتور و… اشاره کرد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از سپهر کشاورزی| بهزاد بابایی اظهار داشت: تصمیمات خلق‌الساعه برای صادرات سیب‌زمینی و وضع تعرفه سنگین برای صادرات در برخی ایام سال ازجمله مشکلاتی است که کار را برای سیب‌زمینی‌کاران سخت کرده است.

بابایی تصریح کرد: کشاورزان سیب‌زمینی‌کار در سراسر ایران ازطریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اطلاعات تمام استان‌ها را دارند و می‌توانند بازار را پیش‌بینی کنند و اگر دولت در زمینه بازار و تولید حمایت کند، با صادرات خوب می‌توانیم جلوی خسارت کشاورزان را بگیریم و انگیزه کشت را در مناطقی مانند: دزفول، گرگان و جیرفت بالا ببریم، زیرا سیب‌زمینی‌کاران مناطق یاد شده در تکاپوی آماده‌سازی زمین‌های خود هستند.

وی اظهار داشت: سیب‌زمینی از نظر ارزش غذایی جایگاه خوبی بعد از گندم، جو و برنج دارد؛ لذا لازم است برای ترویج مصرف این ماده غذایی مهم تبلیغ شود و این کار به کمک وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و صدا و سیما نیاز دارد تا مردم با خواص سیب‌زمینی بیشتر آشنا شوند.

بابایی با اشاره به این‌که در بین مواد غذایی مردم، ارزان‌ترین ماده سیب‌زمینی است، گفت: به همین سبب باید به تولید این محصول توجه بیشتری شود تا تولید آن مثل گوشت قرمز و مرغ از نظر اقتصادی زیانده نباشد و کشاورزان انگیزه تولید داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی استانداری همدان (هیئت اندیشه‌ورز) بیان کرد: در بعضی از رسانه‌ها براساس تصورات ناصحیح بدون داشتن آمار و توجه به نظر کارشناسی و ارزیابی دقیق اعلام می‌شود که سیب‌زمینی پرآب‌بر است، در صورتی‌که خشک‌سالی در اکثر کشورها به وجود امده و کم‌آبی بیداد می‌کند و ما باید بهره‌وری را افزایش دهیم و سراغ کشت ارقام زودرس بذر سیب‌زمینی برویم تا مصرف آب را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهیم.

خبرنگار: مهدی احمدی لفورکی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای