آخرین خبرها:
شناسه خبر: 42923

وظیفه محافظت در سگ‌ها؟

یکی از مهم‌ترین وظایفی که همواره سگ‌ها برعهده دارند، محافظت از صاحب حیوانات مزرعه و اماکن است.

وظیفه محافظت در سگ‌ها؟
یکی از مهم‌ترین وظایفی که همواره سگ‌ها برعهده دارند، محافظت از صاحب حیوانات مزرعه و اماکن است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | سگ‌ها به‌مرور توانسته‌اند به‌صورت ژنتیکی صفات بارز نگهبانی را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهند، امروز بحث حفاظت بسیار پیچیده شده و سگ‌ها توانسته‌اند در این فضاها توانایی خود را به اثبات برسانند؛ به گونه‌ای که هیچ موجود دیگری به غیر از سگ‌ها نمی‌تواند محیط اطراف را درک و پیش از اینکه اتفاقی بیفتد آن را پیش‌بینی کند.

سگ ایرانی بخرم یا خارجی؟ قسمت ششم

سگ ایرانی بخرم یا خارجی؟ قسمت ششم
امروزه در اکثر جوامع پیشرفته از سگ‌ به‌عنوان رکن اساسی حفاظت در کنار عوامل بازدارنده همچون دوربین‌ها، فنس‌های برقی و دیوارهای مجهز به حسگر استفاده می‌کنند.
سگ‌ها نه فقط در ارگان‌های نظامی و امنیتی، بلکه با آموزش در شرکت‌ها آموزشی می‌توانند نگهبانی را در سطوح متفاوت به انجام برساند.
هرچه ما دقیق‌تر برای سگمان تعریف کنیم که از او چه می‌خواهیم، متعاقباً سگ نیز بهتر انجام وظیفه خواهد کرد و مهم این است که بتوانیم به سگ خود بفهمانیم که دقیقاً چه خواسته‌ای از او داریم.

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها
در حفاظت از اماکن متناسب با فضایی که در نظر گرفته‌ایم، باید یک یا تعدادی سگ را در نظر بگیریم. برای انجام این مهم لازم است که تمرین‌هایی در محیط‌های مشابه انجام شود و تا زمانی‌که به یقین نرسیده‌ایم سگ می‌تواند ماموریت خود را به اتمام برساند به تمرین ادامه دهیم.
کم‌ترین قابلیتی که می‌توان در سگ‌ها از آن نام برد، قابلیت حفاظتی سگ و بازدارندگی است که سگ متناسب با حس درنده‌خویی و فرمان‌پذیری خود آن را دارد.
یک سگ خوب و محافظ سگی است که بتواند عملیاتی را انجام دهد و خود سالم از آن مهلکه جان به در برد؛ اگر بخواهیم به‌صورت حرفه‌ای به بحث محافظت وارد شویم، لازم است به دوره‌های آموزشی نظیر آی‌جی‌پی۲ و کی‌ام‌پی‌وی و همچنین psa اشاره کنیم.

هر کدام از این دوره‌ها در کشورهای خاصی بیشتر برای ارگان‌های نظامی و برای اتفاقات خاصی در نظر گرفته شده‌اند.
این دوره‌ها عمدتاً به‌صورت ورزشی در دوره psa به‌صورت تقریباً واقعی سگ را آماده می‌کنند؛ به‌طوری که پس از انجام آموزش‌ها، سگ تا مدت زمانی مشخص می‌تواند قابلیت خود را حفظ کند و به مجرد اینکه تمارین از سر گرفته شود، می‌تواند به قابلیت‌های روز اول خود بازگردد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای