آخرین خبرها:
شناسه خبر: 43109

ژرمن شپرد، بلژین مالینویز یا داچ شپرد؟

کدام یک از سه نژاد ژرمن شپرد، بلژین مالینویز و داچ شپرد قابلیت‌ کاربردی بالاتری برای فرمان‌پذیری، تجسس، حفاظت و امداد و نجات دارد؟

ژرمن شپرد، بلژین مالینویز یا داچ شپرد؟
کدام یک از سه نژاد ژرمن شپرد، بلژین مالینویز و داچ شپرد قابلیت‌ کاربردی بالاتری برای فرمان‌پذیری، تجسس، حفاظت و امداد و نجات دارد؟
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | این سه نژاد به سه کشور اروپایی بلژیک، هلند و آلمان که همسایه یکدیگرند، تعلق دارند. ژرمن شپردها چه ورک لاین و شولاین هر دو هم برای محافظت و تجسس و موارد دیگر قابل استفاده هستند، با این تفاوت که ژرمن شپردهای شولاین سرعت عمل پایین‌تر و حساسیت‌های نگهداری بالاتری دارند.

در عین حال، ژرمن شپردهای بورس لاین دارای سرعت عمل بالاتر و همچنین اعصاب قوی‌تری نسبت به محرک‌ها هستند.
سگ‌های بلژیک در چهار دسته و به نام‌های تروران، لیکینویز، گرونندال و مالینوا نامیده می‌شوند، در این میان بلیان مالینوا دارای قابلیت‌های سطح بالاتری نسبت به سه گونه دیگر هستند و مدت زمان مدیدی است که از آنها در تمامی موارد حفاظت، امنیت، حرکات نمایشی و چوپانی حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها
مالینو بلژیکی به نسبت سگ‌های کار دیگر سرعت عمل بالاتر و حساسیت‌های بیشتری دارد و به دلیل دارا بودن هوش ذاتی بالا و فیزیک سالم عمدتاً زادآوری بیشتری به نسبت سگ‌های دیگر دارد و توله‌ها این نژاد در زمان به دنیا آمدن مقاومت بالاتری نسبت به بیماری و تحمل عوامل محیطی دارند.
سگ‌های بلژیکی توانستند خود را در سده‌های گذشته ثابت کنند و به این علت در کشور ما کمتر مطرح شدند.
در رسانه ملی فیلم‌های بیشتری درباره ژرمن شپردها پخش شده است و بر همین اساس مردم کشور ما نسبت به ژرمن شپرد شناخت بیشتری دارند و از آنجا که رسانه ملی بسیار تاثیرگذار است، یکی از گونه‌هایی که مردم ایران آنها خوب می‌شناسند همین ژرمن شپرد هستند، این در حالی است که در همین عصر سگ‌های دیگری هستند که به‌صورت تخصصی می‌توانند نسبت به ژرمن شپرد بسیار بهتر عمل کنند.

مبانی تربیتی سگ‌ها

مبانی تربیتی سگ‌ها
هلند کشوری در همسایگی آلمان و بلژیک است که سگی به نام داچ شپرد یا همان سگ گله هلندی را دارد. این سگ از نظر قابلیت همانند مالینو و ژرمن شپرد است و می‌توان گفت که این سه سگ در این منطقه دارای نیای مشترک هستند و از نظر ژنتیکی به یکدیگر نزدیکند.
تفاوت این سگ‌ها بیشتر در این است که در کشورها با سلیقه‌های متفاوتی نگهداری می‌شوند و در هر کشور نیز کاربرد متفاوتی داشته است و اینکه جامعه جهانی سگ‌ها توانسته است تعریفی واحد از فرامین و دوره‌های استاندارد ایجاد کند؛ در نتیجه می‌‌توان به سگ مالینو، داد شپرد و ژرمن شپرد در مجموع نمره یکسانی داد.

سگ در روز چقدر باید بدود یا راه برود؟

سگ در روز چقدر باید بدود یا راه برود؟

تفاوت‌های این سه گونه سگ در چیست؟

مالینوها از نظر سرعت عمل به نسبت سگ‌‌های هلندی و آلمانی جلوتر هستند، طوری که متوسط سرعت آنها در کورس‌های کوتاه به ۵۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
این در حالی است که پس از مالینو سگ گله هلندی و در ادامه ژرمن شپرد قرار خواهند گرفت. این‌طور بگوییم بهتر است که مالینوها معمولاً به اندازه ۲ تا ۳ بدن از نظر سرعت و رسیدن به هدف از سگ هلندی جلو هستند و سگ هلندی نیز یک بدن حدود از ژرمن شپرد جلوتر است.
توجه داشته باشید که این مطلب یک قانون کلی نیست، بلکه به‌صورت میانگین در نظر گرفته شده است. در ادامه به تفاوت‌ها، کاربردها و مشخصات این سه سگ بیشتر خواهیم پرداخت.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای