آخرین خبرها:
شناسه خبر: 32886

کار دشوار رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر کشاورزی

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دستورکار بررسی استیضاح وزیر صمت آغاز شد و در حالی‌که ساعات اولیه این جلسه بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار شده بود

کار دشوار رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیر کشاورزی
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دستورکار بررسی استیضاح وزیر صمت آغاز شد و در حالی‌که ساعات اولیه این جلسه بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار شده بود، رئیسی بالاخره به مجلس رفت. در نهایت استیضاح وزیر صمت رأی آورد و اکنون فاطمی امین از ساختمان سمیه باید خداحافظی کند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ این بار لابی‌های دولت برای پس‌گرفتن استیضاح فاطمی امین جواب نداد و وزیر محبوب دولت رئیسی استیضاح شد.

تعداد بالای مخالف و کار دشوار رئیس جمهور برای انتخاب وزیر کشاورزی

فاطمی امین با 162 رأی موافق، 102 رأی مخالف، 2رأی ممتنع و 6 رأی باطله از مجموع 272 نماینده حاضر در مجلس از وزارت صمت خداحافظی کرد که این تعداد مخالف با وزیر صمت کار رئیس‌جمهور را برای انتخاب وزیر جهاد کشاورزی سخت‌تر خواهد کرد.

مجلس امروز متفاوت از مجلس دو سال گذشته

استیضاح وزیر صمت به دولت این پیام را داد که عملکرد و شرایط مجلس شورای اسلامی امسال با دو سال گذشته آن متفاوت است و در صورتی که دولت وزیر شایسته و با کفایتی را به مجلس معرفی نکند، رأی اعتماد نخواهد گرفت.

مجلس به راحتی رأی اعتماد نمی‌دهد

اکنون کارشناسان و نیروهای متخصص و نامرئی بدنه وزارت جهاد کشاورزی حاضر به پذیرش فردی کم‌تجربه و بدون تخصص در این مجموعه نیستند و رئیس‌جمهور درباره وزیر پیشنهادی، تجارب، عملکرد و توانایی وی باید با صاحب‌نظران بخش کشاورزی مشورت نماید، زیرا بی‌تردید قرار نیست مجلس به هر کسی که رئیس جمهور معرفی کرد، رأی اعتماد بدهد.
ویژگی‌های وزیر پیشنهادی
رئیس جمهور باید فردی را به مجلس معرفی کند که کار آکادمی و اجرا انجام داده باشد و به بخش تولید محصولات و کالاهای اساسی و استراتژیک آگاهی کامل داشته باشد، همچنین وزیر پیشنهادی باید از مقبولیت در بین پرسنل برخوردار بوده و برنامه و رزومه کاری قوی را به مجلس ارائه دهد. در صورت بی‌توجهی رئیس‌جمهور به خواست کارشناسان شاهد هشتمین اخراجی دولت سیزدهم خواهیم بود.
اکنون انتظار از رئیس جمهور این است که اگر کسی قوی‌تر دکتر بیژن زنگنه، دکتر عیسی کلانتری و مهندس محمود حجتی معرفی نمی‌کند حداقل فردی در سطح این افراد معرفی شود، فردی که دست‌پاک، توانمند و متخصص باشد تا با دیگر کار این وزارتخانه به صحن علنی مجلس و استیضاح نیفتد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای