آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39545

کدام سگ قیمت مناسبی دارد؟

سگ‌ها با کاربردهای متفاوت دارای قیمت‌های مختلفی هستند؛ هرچه سگ خلوص نژادی و مدارک مشخص‌تری داشته باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد شد.

کدام سگ قیمت مناسبی دارد؟
سگ‌ها با کاربردهای متفاوت دارای قیمت‌های مختلفی هستند؛ هرچه سگ خلوص نژادی و مدارک مشخص‌تری داشته باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد شد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | منظور از خلوص نژادی این است که سگ با مشخصات برند ثبت شده‌اش چقدر همخوانی دارد و متناسب با تشابه و همخوانی سگ برای آن قیمت در نظر گرفته می‌شود.

چه سگی از کجا و چطور بخریم؟

چه سگی از کجا و چطور بخریم؟

شجره سگ

مدارک سگ شامل کارت بهداشت و درمان و شجره خود سگ، به‌همراه عناوینی است که سگ در طول زندگی خود کسب کرده. داشتن شجره نشان می‌دهد که سگ از چه پدر و مادر و از چه اسلافی گرفته شده است.
اگر سگی دارای شجره باشد و عناوین کسب شده پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ حیوان به‌صورت یکنواخت و استاندارد تکرار شده باشد، این سگ قیمت بالایی دارد، البته به‌شرط اینکه خود سگ نیز دارای مدارکی نظیر مدارک پدر و مادرش باشد، به‌عنوان مثال دوره‌های تحت فرمان … bh, igp, psa را طی کرده باشد.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

قیمت سگ در نژادهای مختلف

قیمت سگ در نژادهای بزرگ بستگی به خلوص نژادی و عناوین کسب شده در مسابقات دارد.
بعضا دیده شده است که یک سگ خلوص نژادی ندارد و عنوان خاصی را نیز به دست نیاورده؛ ولی به‌دلیل داشتن مشخصات ظاهری خاص مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد. می‌توان گفت صاحب سگ است که قیمت آن را مشخص می‌کند.
در سگ‌های کوچک اغلب خلوص نژادی کفایت می‌کند و بسته به سن حیوان و نر و ماده بودن قیمت متفاوت است. البته سگ‌های کوچک نیز می‌توانند مانند سگ‌های بزرگ آموزش ببینند و متناسب با آموزشی که دیده‌اند و فرایندی که انجام می‌دهند، قیمت‌گذاری ‌شوند.

حدود قیمت سگ متناسب با مهارت‌های حیوان

متاسفانه در ایران سامانه یا فرایندی وجود ندارد که بتوان به واسطه آن به‌صورت استاندارد برای سگ‌ها قیمت‌گذاری کرد و حدود قیمت متناسب با مهارت‌های سگ قابل درک است.
بعضی از نژادهای سگ‌ کوچک هستند که در سال‌های گذشته نیز بسیار مورد اقبال واقع شده‌اند، همانند پودل‌های عروسکی، پامرانین‌ها و سگ‌های کوچک دیگر. سگ‌های بزرگ نیز متناسب با توانایی‌هایشان قیمت‌گذاری می‌شوند.

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها

چه سگ‌هایی بالاترین قیمت را دارند؟

بیشترین مقبولیت و کاربرد مربوط به سگ‌هایی از خانواده ژرمن شپرد به نام جرم و همچنین سگ‌های گله بلژیکی و سگ‌های گله هلندی می‌شود که بالاترین قیمت‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.
سگ‌های بزرگ دیگر مانند سرابی‌ها، چنگال، کنکوروسو، داگو آرژانتینو و مانند این‌ها بیشتر بر مبنای ظاهر و خلوص نژادی قیمت گذاشته می‌شوند؛ چراکه این سگ‌ها نسبت جرمن‌ها و بلژینال و مالینوها و داچ شپردها بیش‌تر تحت تعلیم و آموزش بودند.
هرچه آموزش یک سگ بیشتر باشد، به‌همراه خلوص نژادی قیمت بالاتری را نیز دارد.
در بعضی از کشورها مانند ایران شاهد بودیم که مردم تحت تاثیر یک فیلم سینمایی همانند ۸ سگ هاسکی در قطب یا سریال پلیسی رکس که در آن یک ژرمن شپرد نقش‌آفرینی می‌کرد، به‌صورت کاملا هیجانی به ژرمن شپرد و هاسکی روی آوردند؛ هر چند پس از گذشت مدتی به این نتیجه رسیدند که این سگ‌ها کارایی مدنظر را در این سرزمین ندارند یا حداقل شایستگی رقابتی پایین‌تری به نسبت بعضی از نژادهای سگ دارند.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای