آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44008

کود یکی از مولفه‌های مهم تولید غذا

دکتر اسدی، رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی، در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه جامع نهاده‌های کشاورزی با تبریک جشن تولید به مقایسه مصرف نهاده‌ها

کود یکی از مولفه‌های مهم تولید غذا

دکتر اسدی، رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی، در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه جامع نهاده‌های کشاورزی با تبریک جشن تولید به مقایسه مصرف نهاده‌ها و بهره‌وری حاصل از آن در دو کشور ترکیه و ایران پرداخت و گفت: ترکیه در 6 هکتار زمین 20 میلیون تن گندم می‌کارد، این در حالی است که ایران در 7 میلیون هکتار زمین حدود 3 میلیون می‌کارد و این اختلاف کشت دو کشور جای تعمق دارد.

اخبار سبز کشاورزی ؛ وی ادامه داد: البته ترکیه 5 میلیون تن کود مصرف سالانه داشته که آن را به 7 میلیون تن رسانده، اما در ایران امکان تامین کود برای کشورمان هنوز به 5 میلیون تن نرسیده است که این موضوع بهره‌وری را دچار چالش می‌کند.

دکتر اسدی گفت: کشاورزان ترکیه 130 کیلو در هکتار کود مصرف می‌کنند و ما 70 کیلو و این کم‌مصرفی مسلما پتانسیل تولید کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، چراکه خاک‌های کشورها دچار کمبود هستند.

وی که سال‌ها تجربه کاری و مدیریت در موسسه تحقیقات خاک و آب در کشورمان را دارد اظهار امیدواری کرد تولیدکنندگان کود در راستای تغذیه بهینه خاک و اصلاح آن تلاش بیشتری نموده و با تولید محصولات باکیفیت به امنیت غذایی کمک نمایند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای