آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17724

گلایه فعالان هوشمند سازی کشاورزی از دولت

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

گلایه فعالان هوشمند سازی کشاورزی از دولت

جلسه کار گروه تحول دیجیتال کشاورزی، روز چهارشنبه یازدهم خرداد با محورهایی مانند پیگیری تصمیمات جلسات قبل، تقسیم مسئولیت‌ها و مشخص کردن نمایندگان اعضا در نهادها، دایرکتوری تجاری اعضاء و تدوین نقشه اکوسیستم، چگونگی فعالیت‌های رسانه‌ای و… در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران برگزار شد.

تشکیل کارگروه های تخصصی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، در این جلسه به پیشنهاد حمید بهنگار، رئیس کار گروه تحول دیجیتال کشاورزی ، مقرر شد گروه‌های تخصصی برای بررسی و پیگیری مطالبات صنفی در جهت هوشمندسازی کشاورزی در زیر شاخه‌ها و تخصص‌های مختلف تشکیل شود و فعالان هر کدام از زیربخش ها به صورت تخصصی با این کارگروه همراهی و فعالیت داشته باشند.

بهنگار با تاکید بر استفاده از توانمندی های سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: تمام ظرفیت های لازم برای تحقق اهداف کشاورزی هوشمند در ایران با تکیه بر بخش خصوصی وجود دارد. در راستای تحقق این هدف با دولت، وزارت جهاد و سایر ارکان دولتی همکاری صد درصد انجام می دهیم اما برنامه های خود را معطل آنها نمی کنیم.

گلایه فعالان هوشمند سازی کشاورزی از بخش دولتی گلایه فعالان هوشمند سازی کشاورزی از بخش دولتی

خواسته های صنفی از بخش دولتی

همچنین در این جلسه گلایه های اعضای کارگروه تحول دیجیتال کشاورزی، نسبت به عملکرد بخش دولتی کاملا مشهود بود و موضوعاتی مانند چگونگی تعامل و پیگیری خواسته‌های صنفی از بخش دولتی مورد تبادل نظر قرار گرفت و برخی اعضا به موانع ایجاد شده توسط بخش‌های دولتی و نیز در مواردی موازی کاری‌های بخش دولتی و ورود دولت به برخی فعالیت‌های هوشمندسازی بخش کشاورزی که موانعی بر سر راه بخش خصوصی ایجاد می‌نماید، اشاره کردند.

متناسب سازی تولیدات و تعامل با مراکز علمی و پژوهشی

علاوه بر این، موارد مختلف دیگری از جمله متناسب‌سازی تولیدات و خدمات اعضا با بخش کشاورزی، چگونگی تعامل با مراکز علمی و پژوهشی، ترویج مباحث هوشمند سازی در بین کشاورزان و بهره‌برداران بخش و موارد و تجربیاتی از این دست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اشتراک گذاری داده‌ها

گفتنی است، به اشتراک گذاری اطلاعات و داده های اعضا و ایجاد پلتفرم زیرساخت داده ای مشترک برای ذینفعان (کشاورزان و شرکت های فناور و …)، ایجاد فضای اشتراکی ابری، عملکرد خوشه ای اعضا، تشکیل ائتلاف های درون صنفی، چگونگی شرکت در نمایشگاه های تخصصی به صورت سازمانی، تعامل با تشکل ها و اتحادیه های بخش کشاورزی نیز از جمله دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای