آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44868

تبلیغات، بازوی پرتوان اقتصاد

دنیای امروز مملو از کار و فعالیت و روابط اجتماعی است و ساختار این سیستم بر پایه فناوری و تکنولوژی‌های پیشرفته همسو با سازوکارهای علمی در جهان است که برای برآورده شدن نیازهای گوناگون جامعه اعم از غذایی، کشاورزی و انواع صنایع احتیاج به تبلیغات و رقابت مابین برندها و تولیدکنندگان وجود دارد تا نه تنها نیازهای داخلی را تأمین کنند بلکه به صادرات اقلام مختلف فرآورده‌های کشاورزی، صنایع دام، طیور، لبنیات و دیگر صنایع بپردازند که درنهایت به درآمدزایی و ارتقاء مالی، علمی کشورهای جهان منجر می‌گردد.

تبلیغات، بازوی پرتوان اقتصاد

اخبار سبز کشاورزی؛ دنیای تبلیغات امروزه از شیوه سنتی به شیوه مدرن و مجازی ‌گذار کرده و دیگر کمتر کسی است که از اهمیت آن مطلع نباشد.

برندهای نام آشنای دنیا از دیرباز بیشترین سهم فعالیت خود را به تبلیغات و رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی اختصاص داده‌اند و اکنون مشاهده می‌کنیم سهم عمده‌ای را در دست داشته و کماکان مشغول فعالیت می‌باشند.

اما متأسفانه در کشور ما به دلیل فقر فرهنگی در مسئله تبلیغات در اذهان مدیران، نبود ساختاری قوی و مدرن در این زمینه در بخش خصوصی، عدم حمایت دولتی از مارکتینگ، عدم برندسازی در کالاهای مختلف و دیگر دلایل با وجود پتانسیل قوی در تولید کالاهای مختلف، تولیدکننده، بازاری برای عرضه آن در داخل و خارج از کشور ندارد یا دست کم رغبتی برای آن ندارد و در این سال‌های اخیر سیل کالاهای مختلف بی‌کیفیت خارجی و ارزان به کشور ورود کرده و از طرفی محصولاتی مانند زعفران یا پسته ایرانی به‌صورت فله به کشورهای مختلف صادر و از آنجا با یک بسته‌بندی شیک و به‌روز و با نام دیگر کشورها به جهان ارسال می‌گردد.

یا در زمینه محصولات کشاورزی، در حالی که می‌توانیم به بسیاری از کشورهای منطقه و جهان صادرات داشته باشیم، متأسفانه با بی‌تدبیری، بسته‌بندی‌های بی‌کیفیت و نبود برندسازی، بازارهای جهان را از دست داده و جای خود را به دیگر کشورها داده‌ایم.

بنابراین لزوم استفاده از تبلیغات و سازوکارهای تبلیغاتی مناسب می‌تواند در جهت ارتقاء کیفیت و معرفی کالای ایرانی در جهان به ارزآوری مفید در کشور کمک کند و کشور را از درآمدهای صِرفاً نفتی نجات دهد و رتبه کشور را در بازارهای جهانی ارتقاء بخشد.

مدیران بخش خصوصی می‌بایست با ذهنیتی مثبت به این مسئله و رویکردی ملی همت گمارده و تبلیغات را نه هزینه بلکه در جهت درآمد و پیشرفت تلقی کنند.

یکی از بسترها و زمینه‌های انعکاس بحث تبلیغات در شاخه کشاورزی، صنعت دام و طیور و صنایع وابسته و صنایع غذایی، نشریات تخصصی است که می‌بایست نگاه ویژه و خاصی به آن شود؛ چراکه بازار هدف بسیاری از تولیدکنندگان این صنایع را می‌تواند تأمین کند.

نشریات تخصصی با بهره‌گیری از افراد مجرب و تحصیل کرده در این زمینه‌ها و چاپ مقالات و مطالب کاربردی، چالشی و تحقیقاتی همسو با بحث تبلیغات برندهای مختلف می‌توانند پشتیبان مهمی برای کسب و کارهای مفید در جامعه باشد.

نتیجه می‌گیریم که تعامل و همکاری سازنده بخش خصوصی با نشریات، تعاملی سازنده و مثبت در جهت اهداف ملی کشور خواهد بود و گام بسیار مثبتی است. اگرچه در این فرصت بررسی همه ابعاد و تأثیرپذیری تبلیغات میسر نیست ولی در پایان امیدواریم که در آینده این همکاری و اهمیت دادن به تبلیغات در نزد مدیران بخش خصوصی بتواند اتفاق مبارکی در جامعه باشد که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت و سرافرازی کشورمان باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای