خبر فوری
شناسه خبر: 47846

تأثیر درگیری های مسلحانه بر کشاورزی |قسمت 2|

درگیری های مسلحانه فعال در بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم است. از سال 2015، هر سال شاهد بیش از 50 درگیری مسلحانه بوده است.

تأثیر درگیری های مسلحانه بر کشاورزی |قسمت 2|

بخش دو

اخبار سبز کشاورزی، گنجاندن درگیری‌های مسلحانه به عنوان یک خطر اجتماعی در فهرست خطر نشان‌دهنده پاسخی به درخواست‌ها برای هماهنگی قوی‌تر در کاهش خطر بلایا، تغییرات آب و هوا و برنامه‌های بشردوستانه است.


بیشتر بخوانید: تأثیر درگیری های مسلحانه بر کشاورزی- قسمت اول


زمینه ژئوپلیتیکی گسترده‌تر بر عملکرد سیستم‌های غذایی تأثیر می‌گذارد، زیرا این اغلب بر نحوه شکل‌گیری درگیری‌های مسلحانه در سطح محلی تأثیر می‌گذارد، همچنین از طریق تأثیرات بیشتر در سطح کلان بر جریان‌های تجاری به دلیل ارتباط متقابل تجارت جهانی، و اینکه چگونه این امر ممکن است دستکاری شود.

دلایل سیاسی سیستم‌های غذایی که بارها و بارها تحت استرس قرار می‌گیرند، از حالت پیش‌بینی‌پذیری به سمت بی‌ثباتی و نوسانات حرکت می‌کنند. زنجیره‌های تامین مواد غذایی ممکن است در طول درگیری‌های طولانی‌مدت مانند یمن، جایی که واردکنندگان مواد غذایی از همه طرف‌ها روش‌های عملیاتی پویا را در یک محیط پیچیده و سیاسی اتخاذ کرده‌اند، کار کنند.

با این حال، این نوع عملکرد هزینه دارد

 به عنوان مثال، قیمت مواد غذایی در یمن بین سال‌های 2015 تا 2019 دو برابر شد و از آن زمان تا کنون به افزایش خود ادامه داده است.

یافته‌های تحقیق، هم از نظر چگونگی تأثیر درگیری‌های مسلحانه بر خطر بلایا و هم از نظر تأثیر بلایا بر پویایی درگیری‌های مسلحانه متفاوت است. در مورد دوم، به نظر می رسد که پویایی درگیری مسلحانه می تواند تحت شرایط خاص تحت تأثیر قرار گیرد و می تواند به صورت مثبت یا منفی ظاهر شود.

اندازه گیری خسارت و تلفات در زمینه های درگیری مسلحانه

ارزیابی تاثیر درگیری های مسلحانه بر کشاورزی شامل محاسبه خسارت و تخریب تجهیزات و زیرساخت ها و از دست دادن دارایی های تولیدی مانند دام است. با این حال، سایر تأثیرات بر کشاورزی پیامدهای بلندمدتی از جمله جابجایی اجباری و در دسترس بودن نیروی کار کشاورزی دارد.

ابزارها و راهنمایی‌هایی برای تطبیق با محیط‌های عملیاتی پیچیده، از جمله جایی که درگیری‌های مسلحانه آشکار می‌شود، ایجاد شده‌اند. به عنوان بخشی از یک ابتکار مشترک، اتحادیه اروپا، بانک جهانی و سازمان ملل متحد، به رهبری UNDP، راهنمای اجرای PDNA در موقعیت های درگیری ایجاد کرده اند که نحوه اجرای یک PDNA حساس به درگیری را در پاسخ به آگاهی روزافزون از این پیوند شرح می دهد.

بین درگیری و بلایا این راهنما اطلاعاتی را در مورد چگونگی اطمینان از اینکه فعالیت‌ها و عملیات واکنش پس از فاجعه، باعث تشدید پویایی درگیری نمی‌شوند ارائه می‌کند. در حالی که این سند راهنما مطالعه دقیقی از پیوندهای بین درگیری‌ها و بلایا را پوشش نمی‌دهد، اما نشان می‌دهد که چگونه تفکر در مورد این در حال تکامل است.

در واقع، یک چارچوب مفهومی و تحلیلی کلی برای چارچوب بندی و تجزیه و تحلیل تمام تعاملات مرتبط هنوز در دسترس نیست. فراتر از عناصری که در راهنمای PDNA در موقعیت های درگیری بیان شده است، چیزهای زیادی باقی مانده است که باید در نظر گرفته شود.

توصیه می‌شود که چنین چارچوبی به‌عنوان یکی از گام‌های بعدی در بهبود تفکر درباره ارزیابی پس از فاجعه و همچنین کاهش خطر بلایا در محیط‌های درگیری مسلحانه ایجاد شود.

دسترسی به انجام ارزیابی های خسارت و تلفات در زمین به طور فزاینده ای چالش برانگیز می شود. پیشرفت‌ها در زمینه سنجش از دور مانند فرکانس گرفتن تصویر، افزایش گسترده در دسترس بودن تصاویر با وضوح بالا و پیشرفت‌های عمده در سرعت پردازش و تفسیر می‌تواند در تعیین کمیت خسارات و خسارات بخش کشاورزی در موقعیت‌های درگیری مسلحانه کمک کند.

تکنیک هایی برای درک نه تنها تأثیرات بر دسترسی به انواع زمین و کاربری زمین، بلکه انواع محصول و برآورد دقیق دام وجود دارد.

افزایش سرمایه گذاری در پرداختن به خطرات فاجعه اساسی برای ایجاد تاب آوری ضروری است و باید در مداخلات بشردوستانه و توسعه ادغام شود. آمادگی برای واکنش و بهبود بهتر باید خطرات مختلفی را که یک محل با آن مواجه است، از جمله مخاطرات لایه ای یا ترکیبی مانند درگیری مسلحانه و مخاطرات طبیعی که می توانند تأثیر کل بیشتری نسبت به خطرات جداگانه داشته باشند، در نظر داشته باشیم.

ادامه تحلیل در مطالب بعدی آپلود خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای