آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46455

تحت فشار بودن دامپزشکان ایرلندی برای تجویز داروهای ضد میکروبی

تحقیقات نشان داده است که دامپزشکان معتقدند هر چیزی که بتواند تشخیص را تسریع کند، مزیت بزرگی در مزارع خواهد بود. با این حال، با اجرایی شدن مقررات جدید اتحادیه اروپا (EU)، دامپزشکان ایرلندی تحت فشار فزاینده ای برای تجویز مسئولانه تر داروهای ضد میکروبی هستند.

تحت فشار بودن دامپزشکان ایرلندی برای تجویز داروهای ضد میکروبی

 

اخبار سبز کشاورزی؛ این بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در مجله دامپزشکی ایرلندی، پس از جمع آوری داده ها از طریق گروه های متمرکز متشکل از دامداران، مشاوران کشاورزی و دامپزشکان حیوانات مزرعه است.

هدف کاهش فروش کلی داروهای ضد میکروبی برای حیوانات پرورشی تا 50 درصد تا سال 2030 مستلزم استفاده استراتژیک تر از واکسیناسیون برای جلوگیری از بیماری ها و تشخیص به موقع بیماری های حیوانات برای اطمینان از استفاده مناسب از ضد میکروبی است.

خطر گزارش دهی ناکافی

با این حال، محدودیت‌هایی در محدوده آزمایش‌های موجود در مزرعه وجود دارد، و از آنجایی که کشاورزان و دامپزشکان تعیین می‌کنند کدام موارد را برای آزمایش به آزمایشگاه‌های دامپزشکی منطقه‌ای (RVLs) ارسال کنند، این خطر وجود دارد که گزارش‌دهی ناکافی موارد و عدم مشارکت با روش های آزمایش توسط کشاورزان و دامپزشکان می تواند بر شیوع بیماری در مزرعه تأثیر بگذارد.

تحقیقات عواملی را که بر مشارکت کشاورز و دامپزشک با آزمایش سلامت حیوانات تأثیر می‌گذارند، بررسی کرده‌اند، که برخی از آنها شامل نوع مورد، تأثیر دامپزشک، ساعات کاری نامناسب RVL، فاصله مزرعه تا RVL، و مشکلات گذشته خدمات RVL از جمله دریافت نتایج غیرقطعی است. مدت زمان انتظار طولانی در دریافت نتایج آزمایش یا عدم دریافت نتایج آزمون.

دستیابی دامپزشکان به تشخیص سریع

محققان به این نتیجه رسیدند که توسعه یک ابزار آزمایش در مزرعه به دامپزشکان کمک می کند تا به تشخیص سریع دست یابند و درمان به موقع و هدفمند بیماری های حیوانات را تسهیل کند و به کاهش مصرف کلی ضد میکروبی در مزارع کمک کند.

با این حال، تعامل با کاربران نهایی نشان داده است که اگر ابزاری مانند این به درستی توسعه داده نشود، می‌تواند پیامدهای منفی ناخواسته‌ای مانند تشخیص اشتباه، افزایش استفاده از ضد میکروبی، چالش‌هایی برای روابط کشاورز و دامپزشک و سوء استفاده از داده‌ها داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این ابزار یک دستگاه دستی باشد که از حسگرهای بیولوژیکی برای انجام آزمایش‌های نمونه نقطه‌ای استفاده می‌کند که معمولاً باید در RVL انجام شود.

این حسگرها از طریق توانایی آن در شناسایی و تشخیص آنتی بادی در آن نمونه قادر خواهند بود تشخیص دهند که آیا یک نمونه برای بیماری یا بیماری حیوانی مثبت یا منفی است.

این تحقیق ادعا کرد که توسعه و ادغام موفقیت‌آمیز این ابزار می‌تواند اثرات مثبتی برای صنعت کشاورزی ایرلند داشته باشد، زیرا زمان انتظار برای بازگشت نتایج خون از آزمایشگاه‌ها را حذف می‌کند و به دامپزشکان در تشخیص و درمان سریع و صحیح حیوانات بیمار در زمان تماس کمک می‌کند.

این به دامپزشکان کمک می کند تا داروهای ضد میکروبی صحیح (در صورت وجود) را تعیین کنند، استفاده غیر ضروری از ضد میکروبی ها را حذف کنند و از ضد میکروبی های حیاتی ما محافظت کنند تا فقط در صورت لزوم استفاده شوند.

این امر می تواند مسائل مربوط به مقاومت ضد میکروبی را برطرف کند و استانداردهای بهداشت و رفاه حیوانات را در مزارع ایرلند بهبود بخشد.

شرکت کنندگان در تحقیق همان نیاز کلیدی را بیان کردند. تا به سرعت بفهمند این بیماری چیست و دقیقاً چه چیزی باعث آن شده است تا بتوانند به طور دقیق و سریع آن را درمان کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای