خبر فوری
شناسه خبر: 37199

۵ هزار تن گوشت گوساله منجمد در راه بازار

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: با توجه به همزمانی مناسبت‌هایی نظیر سفرهای تابستانی و نیز بازگشت حجاج و آغاز مراسمات مذهبی سوگواری اهل بیت و در نتیجه افزایش

۵ هزار تن گوشت گوساله منجمد در راه بازار
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: با توجه به همزمانی مناسبت‌هایی نظیر سفرهای تابستانی و نیز بازگشت حجاج و آغاز مراسمات مذهبی سوگواری اهل بیت و در نتیجه افزایش قیمت مرغ و گوشت وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بانک مرکزی نسبت به تامین ارز و افزایش فوری حجم واردات اقدام کرد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسکانیوز، علیرضا پیمان پاک عنوان کرد: از هفته جاری روزانه حداقل ۳۰۰ تن مرغ گرم و نیز ۳۰۰ تن مرغ منجمد وارد کشور شده و در میادین تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت مصوب توزیع می‌شود. علاوه بر این ۵ هزار تن گوشت گوساله منجمد طی هفته جاری به قیمت مصوب پشتیبانی امور دام توزیع می‌شود.
بیشتر بخوانید: صنایع غذایی، گوشت تاریخ گذشته را قبول نمی‌کند

فسفر موجود در این گوشت چهار برابر بیشتر از میگو است

وی در زمینه واردات گوشت گرم گوسفندی نیز افزود: با واردات روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی از روسیه، رومانی و مغولستان و توزیع به قیمت هر کیلو ۲۶۰ هزار تومان و نیز واردات گوشت منجمد و توزیع به قیمت ۱۸۰ هزار تومان تلاش می‌شود قیمت گوشت در ایام پیش رو کنترل شود. طی ۳ هفته آتی نیز فرآیند واردات گوشت گرم از آفریقا نیز به قیمت هر کیلو ۱۸۰ هزار تومان به ظرفیت واردات گوشت گوسفندی کشور افزوده خواهد شد.
پیمان پاک اظهار کرد: با توافقات صورت گرفته با بانک مرکزی ارز مورد نیاز واردات منظم این محصولات تا پایان تابستان صورت گرفته و این اقدام تا تنظیم بازار به صورت پایدار صورت می‌پذیرد.

واردات بیش از ۳۰۰ هزار تن دانه و کنجاله

قائم مقام وزیر کشاورزی همچنین به واردات بیش از ۳۰۰ هزار تن دانه و کنجاله مورد نیاز مرغداران کشور طی چند روزه گذشته اشاره کرد و گفت: با پرداخت ارز بخش قابل توجهی از کشتی‌های موجود در بنادر با اولویت نهادهای مورد نیاز تولید نیاز کشور تا سه ماه آتی به نهاده‌های مورد نیاز دام و طیور اقدام شده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای