خبر فوری
شناسه خبر: 23976

حمله به حرم سوم ایران

غروب دیروز چهارشنبه، در هنگامه نماز مغرب تروریست‌های مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بستند

حمله به حرم سوم ایران
غروب دیروز چهارشنبه، در هنگامه نماز مغرب تروریست‌های مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران رگبار گلوله بستند. تروریست‌های مسلح پس از ورود به شبستان امام خمینی(ره) و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از ایسنا | اسماعيل محبي پور، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس در این باره بیان کرد: متاسفانه شامگاه چهارشنبه 4 آبان تيراندازي تروريسي در حرم شاهچراغ(ع)، موجب زخمي شدن تعدادي از شهروندان شده است تعدادي کشته شده‌اند که آمار آنها مشخص نيست. معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري فارس اعلام کرد: محيط تحت کنترل است و اطلاعات تکميلي متعاقبا اعلام مي‌شود. گزارش‌ها تا کنون از شهادت 9 تن از شهروندان حکايت دارد و 10 تن از شهروندان زخمي شدند.

2 کودک در ميان شهداي حادثه

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استان فارس همچنين اعلام کرد: از بين شهداي اين حادثه دو نفر کودک هستند. مصدومان اين حادثه به بيمارستان‌هاي شهيد رجايي، نمازي و مسلمين انتقال داده شدند. شمار شهداي اقدام تروريستي حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شيراز به 15 نفر رسيد. در نتيجه اين اقدام تروريستي که ساعاتي پيش روي داد، همچنين 27 نفر زخمي شدند.

تيم واکنش سريع پليس بلافاصله وارد شده

فرمانده انتظامي فارس در همين رابطه اعلام کرد: حادثه تروريستي شاه چراغ حوالي اذان مغرب حادث شد و بلافاصله نيروهاي واکنش سريع پليس وارد عمل شدند.
سردار سرتيپ رهام‌بخش حبيبي در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که در اين حادثه براساس بررسي‌هاي پليس يک تروريست با اسلحه ابتدا خدام مقابل باب‌الرضا (ع) را هدف قرار داده و وارد صحن شده و به سمت زائرين و مجاورين تيراندازي کرده است. تيم واکنش سريع پليس بلافاصله وارد شده و پس از مجروح کردن تروريست، او را دستگير کردند.
حبيبي در مورد تعداد زخمي و مجروح شده‌ها آماري را اعلام نکرد و افزود: مردم به سمت صحن شاه چراغ رفتند و آنجا ازدحام جمعيت است. مسئولان از مردم درخواست کردند که به سمت حرم نروند و اخبار را از طريق رسانه‌هاي رسمي دنبال کنند.

عامل اصلي حمله شيراز در حال بازجويي است

به گفته فرمانده انتظامي فارس، عامل اصلي حمله تروريستي عصر ديروز حرم شاهچراغ (ع) در شيراز که دستگير شده است، هم‌اينک در حال بازجويي است. سردار سرتيپ رهام بخش حبيبي شامگاه چهارشنبه بيان کرد:‌بعد از اين اقدام تروريستي، نيروي واکنش سريع فراجا به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلي اقدام تروريستي را مجروح و دستگير کرد.
هم‌اينک عامل تروريستي در حال مداوا و بازجويي است. فرمانده انتظامي فارس که در محل حرم مطهر شاهچراغ (ع) حضور داشت، ابراز کرد: بنا بر آنچه از تصاوير به دست آمده است عامل اصلي اين حمله که يک نفر بوده، دستگير شده است.
در همين زمينه يک منبع آگاه امنيتي به خبرنگار تسنيم گفت که عامل حادثه تروريستي شاهچراغ، عنصر وهابي- تکفيري است که با سوءاستفاده از ناامني‌هاي اخير، دست به اقدام تروريستي زده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای