خبر فوری
شناسه خبر: 28116

تقدیر از رسانه‌های تخصصی کشاورزی در فیداکسپو

تهران در روزهای 20 الی 22 دی‌ماه امسال، شاهد برگزاری هفتمن نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در بوستان گفتگو بود.

تقدیر از رسانه‌های تخصصی کشاورزی در فیداکسپو
تهران در روزهای 20 الی 22 دی‌ماه امسال، شاهد برگزاری هفتمن نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در بوستان گفتگو بود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ در این نمایشگاه مجید جعفری، مدیرعامل انجمن کارخانه‌های خوراک دام، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵۲ کارخانه در کشور مشغول کار هستند، گفت: این کارخانه ها با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و مهمترین مشکل آنها تأمین نهاده، سرمایه در گردش و بازار فروش است. او از بوروکراسی‌های اداری و نظارت‌های سختگیرانه و بی‌مورد انتقاد کرد و گفت: برخی از کارخانه‌ها اکنون کار خود را تعطیل می‌‌کنند.
جعفری ادامه داد: هفته گذشته یک کارخانه‌دار در ۵۰ کیلومتری تهران کل کارخانه را ۸۰ میلیارد تومان فروخته و در بانک گذاشته و ماهانه بیش از یک‌میلیارد تومان سود دریافت می‌کند، در حالیکه صاحب کارخانه اذعان می کرد که طی سال های اخیر ماهانه یکصد میلیون تومان از آن کارخانه سود نداشته است.
جعفری تأکید کرد: برخی از این کارخانه‌داران وسوسه شده‌اند که به جای تولید، کارخانه‌های خود را بفروشند، چرا که تصورمی کنند که این کار برای آنها سودآورتر است.

کارخانه‌ ها در پیچ و خم بوروکراسی‌های اداری

مدیر عامل کارخانجات خوراک دام با اشاره به بدقولی‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اصلاح نظام یارانه مسئولان وزارت جهاد قول دادند که تسهیلات در گردش به کارخانه‌ها داده شود و اجازه دهند که محصولات کارخانه‌ها صادر شود، اما تاکنون هیچ‌کدام از اینها عملی نشده است و همچنان کارخانه‌ ها در پیچ و خم بوروکراسی‌های اداری گیر کرده‌اند.
گفتنی است؛ دکتر مهدی مسعودی که از مدیران رسانه‌ای و دانش‌آموخته دکترای دامپزشکی است، سال‌ها نمایشگاه فیداکسپو را با موفقیت برگزار کرده ‌است.
در هفتمین همایش بین المللی و نمایشگاه خوراک دام و طیور که حدود 100 شرکت کارخانه‌دار، سازمان و مجتمع بزرگ تولیدکننده مواد اولیه و نهایی خوراک دام و طیور حضور داشتند و با حضور ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی؛ عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و حامد زارعی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی افتتاح شد، و در آن پس از سخنرانی دکتر عبدالعلی طهماسبی، رئیس هیات مدیره شرکت زنجیره گوشت مرغ، و همچنین با دعوت از معاونین وزیر و مدیران عامل اتحادیه‌های مرتبط به تعدادی از رسانه‌های کشاورزی لوح تقدیر تقدیم شد.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای