خبر فوری
شناسه خبر: 32352

«اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» کتابی برتر در شناخت گیاهان

کتاب «اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» نوشته دکتر سراله گالشی، استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، تنش‌های خشکی شوری و گرمایی و غرقابی را بیشتر از

«اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» کتابی برتر در شناخت گیاهان
کتاب «اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» نوشته دکتر سراله گالشی، استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، تنش‌های خشکی شوری و گرمایی و غرقابی را بیشتر از دیدگاه عوامل به وجود آورنده آنها و اثرات ظاهری و فیزیولوژیکی بر گیاهان را مورد بحث و بررسی قرار داده و سعی شده است مطالب به زبانی ساده و روان بیان گردد تا دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری بتوانند به سهم خود بهره کافی را ببرند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ امروزه تنش‌های محیطی یکی از مهم‌ترین مشکلات در تولید گیاهان است، بخشی از تنش ها مربوط به عواملی است که بشر کمتر در پدید آمدن آنها نقش داشته است و سعی نموده در کاهش عوارض آن و یا حذف آنها قدم‌های موثری بر دارد این که چه مقدار در این راستا موفق بوده خود بحث گسترده و منوطی است.
بیشتر بخوانید: معرفی کتاب فریادهای یک کارآفرین
معرفی کتاب «اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» معرفی کتاب «اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» بعضی از تنش‌هایی که امروزه گیاهان با آن دست به گریبان هستند زاییده استفاده نامناسب از طبیعت و منابع موجود در آن است تخریب جنگل‌ها و مراتع فشار بیش از حد به اجزای زنده و غیرزنده اکوسیستم‌های طبیعی و تخریب آنها خود عامل مهمی در بروز تنشهای جدید و با تشدید تنش‌هایی است که از قبل وجود داشته است.
در هر حال بشر در حال حاضر با مشکل جدی تنش‌های محیطی مانند کم آبی، شوری، گرما مواجه می‌باشد شناخت عوامل محیطی و اجزایی که در تغییر این عوامل چه در سطح کلان و چه در سطح کوچک اثر گذارند و همچنین شناخت گیاهان از دیدگاه فیزیولوژی اکولوژی و فنولوژی و عوامل تنش زا می‌تواند ما را در کاهش اثرات تنش‌های محیطی بر گیاهان یاری نماید.
تغییر در عملیات زراعی استفاده بهینه از نیاده‌های کشاورزی و گیاهان مقاوم به تنش‌ها به‌خصوص در اکوسیستم‌های زراعی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
در این کتاب سعی شده است علاوه بر استفاده از تحقیقات سایر محققین از تجارب و کارهای انجام شده خود در علی بیست و پنج سال تدریس و تحقیق در دانشگاه استفاده شود.
معرفی کتاب «اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» معرفی کتاب «اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان»
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای