خبر فوری
شناسه خبر: 32488

معرفی کتاب راهبردهای بهبود تحمل به تنش شوری در گیاهان زراعی

معرفی کتاب راهبردهای بهبود تحمل به تنش شوری در گیاهان زراعی/ براساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل جمعیت جهان در دهه آینده

معرفی کتاب راهبردهای بهبود تحمل به تنش شوری در گیاهان زراعی
اخبار سبز کشاورزی ؛ براساس پیش‌بینی‌های سازمان ملل جمعیت جهان در دهه آینده و تا سال ۲۰۳۰ به ۸/۵ میلیارد نفر خواهد رسید. (نشریه سازمان ملل ۲۰۱۵) ضمن اینکه در حال حاضر بیش از ۸۴۰ میلیون نفر عمدتاً در کشورهای فقیر و در حال توسعه دچار سوء تغذیه هستند. بنابراین برای کاهش نا امنی غذایی بایستی تولید گیاهان زراعی به دو برابر افزایش یابد و این کار می بایست عمدتاً از طریق حفظ جنبه های محیطی و به صورت پایدار باشد.
بیشتر بخوانید: «اثر تنش‌های محیطی بر گیاهان» کتابی برتر در شناخت گیاهان
به طور کلی افزایش تولید از دو طریق امکان پذیر است؛ افزایش سطح زیرکشت و افزایش تولید در واحد سطح، استفاده از راهکار اول و افزایش سطح زیر کشت عمدتاً در نیمه اول قرن بیستم استفاده گردید. علاوه بر این در نیمه دوم قرن اخیر نیز افزایش عملکرد در واحد سطح، عمدتاً بخاطر بهبود و افزایش پتانسیل گیاهان زراعی بوقوع پیوست.
در کتاب « راهبردهای بهبود تحمل به تنش شوری در گیاهان زراعی » تالیف امین آناقلی و سرالله گالشی، سعی بر این شده است که جنبه های مختلف شوری خاک و اثرات آن بر گیاه مورد بررسی قرار گیرد؛ به خصوص تأکید بر اثرات شوری بر جنبه‌های فیزیولوژیکی، گیاه واکنش گیاه به تنش شوری و راهکارهای مورد استفاده گیاه برای مقابله با شوری و در نهایت روش‌های مختلف مورد استفاده برای افزایش توان گیاه در مقابله با شوری از جنبه های عملی مورد بررسی قرار گرفته است.

معرفی کتاب راهبردهای بهبود تحمل به تنش شوری در گیاهان زراعی معرفی کتاب راهبردهای بهبود تحمل به تنش شوری در گیاهان زراعی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای