خبر فوری
شناسه خبر: 39883

نان در کشورهای مختلف جهان

نان یکی از اصلی‌ترین غذاها در سراسر دنیا به شمار می‌آید که در نقاط مختلف به سبک‌ها و شیوه‌های گوناگون طبخ می‌شود. نان‌هایی که در دیگر نقاط جهان تهیه می‌شوند

نان در کشورهای مختلف جهان
نان یکی از اصلی‌ترین غذاها در سراسر دنیا به شمار می‌آید که در نقاط مختلف به سبک‌ها و شیوه‌های گوناگون طبخ می‌شود. نان‌هایی که در دیگر نقاط جهان تهیه می‌شوند با نان‌هایی که ما در ایران مصرف می‌کنیم؛ تفاوت‌هایی دارند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ هر کشوری با توجه به فرهنگ و سنت‌های خود نان‌های متنوعی را طبخ می‌کند به همین دلیل تنوع نان‌ها زیاد است. در دنیا نان هایی درست می شود که آوازه آن ها در همه‌جا پیچیده است از قبیل:
نان پرتزل(Pretzel)-آلمان: تنوع نان‌های آلمان به حدی است که بیش از ۳۰۰ تا ۵۰۰ نوع نان در این کشور پخت می‌شود. در آلمان بیش از ۱۶هزار نانوایی محلی وجود دارد که نان‌های خوشمزه‌ای درست می‌کنند. بی‌شک نان پرتزل معروف‌ترین نان آلمان است.
این نان پوسته‌ای از قهوه دارد که نسبتا سخت است و داخل آن کاملا نرم است. یکی دیگر از معروف‌ترین نان‌های آلمان، نان بروتشن است، یک نان گرد و خوشمزه که به‌ویژه برای صبحانه و وعده قبل از ناهار خورده می‌شود.؛ روی این نان انواع مغزها و کنجد پاشیده می‌شود که طعم خارق‌العاده‌ای به آن می‌دهند.
نان روتی(Roti)-هند: روتی یکی از نان‌های معروف هند است که در کشورهای دیگر مثل مالزی هم محبوب است. همچنین، از نان‌های معمولی در جنوب آسیا است و به‌ویژه برای هندی‌ها بیشترین طرفدار را دارد.

نان در کشورهای مختلف جهان

نان در کشورهای مختلف جهان
مافین(Muffin)-انگلیس: مافین نان معروف انگلیسی، نانی کم‌چرب که کالری پایینی دارد و مردم بریتانیا صبح‌ها برای خوردن کره و مربا از آن استفاده می‌کنند.
نان تورتیلا(Tortilla)-مکزیک: مکزیکی‌ها هم نان‌های متنوعی دارند، نان‌هایی که در زبان مکزیکی به «پن» معروفند. یکی از محبوب‌ترین نان‌های مکزیک نان تورتیلا است که معمولا آرد آن از ذرت تهیه شده و برای پیچیدن غذاهای گوشتی استفاده می‌شود. این نان گرد و پهن به غیر از مکزیک در دیگر کشورهای آمریکای لاتین هم پخت می‌شود و معمولا تورتیلاهای ذرت کوچک‌تر از تورتیلاهای گندم هستند، چون آرد ذرت قوام آرد گندم را ندارد.
نان باگت(Baguette)-فرانسه: نان باگتی که امروز در بیشتر کشورها استفاده می‌شود در اصل نانی فرانسوی است. مردم این کشور به نان‌های برشته و خشک علاقه زیادی دارند، برای همین است که در نانوایی‌ها روی نان هیچ پوششی قرار نمی‌دهند تا نان‌ها در معرض هوا کاملا خشک شوند. تنوع نان‌های فرانسوی گردشگران را وسوسه می‌کند تا به نانوایی‌های محلی بروند و نان‌هایی را امتحان کنند.

نان در کشورهای مختلف جهان

نان در کشورهای مختلف جهان
بیگل(Bagels)، لهستان: بیگل سنتی کشور لهستان ابتدا در آب انداخته شده و سپس پخته می‌شود. این نان از انواع نان‌های معروف دنیا است که امروزه از لهستان به بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کانادا وارد شده و محبوبیت پیدا کرده است.
فوکاسیا(Focaccia)-ایتالیا: از نان‌های معروف دنیا نان فوکاسیا که یک نوع نان تخت است و در فر پخته می‌شود و مدل و بافت آن بسیار شبیه به خمیر پیتزا است. نان فوکاسیا در اصل مربوط به منطقه لیگوریا (Liguria) در شمال غربی ایتالیا است؛ اما در تمام ایتالیا محبوب است و بیشتر در دستور پخت‌های خود با روغن زیتون و نمک طبخ می‌شود. بعضی از افراد رزماری نیز بر آن می‌زنند و طعم‌های دیگری به آن می‌بخشند.
پیتا(Pitta)-آسیای میانه و کشورهای عربی: نان پیتا تقریباً در کنار هر غذایی در خاورمیانه سرو می‌شود. این نوع نان می‌تواند برای ریز کردن در غذاهای آبکی یا درست کردن ساندویچ استفاده شود و اغلب برای خوردن یک وعده غذایی کامل و با آرد سفید استفاده می‌شود.
نان پیتا را اگر با تنقلات خانگی و سبزی بخورید به راحتی می‌تواند یک میان وعده سالم و سبک باشد.
ژینگیالوف‌هتس(Zhingyalov Hats)-ارمنستان: این نوع نان ارمنی در واقع یک نوع نان تخت و بسیار نازک تنوری است که بیشتر در خانه‌های ارمنیان پخته می‌شود. درون خمیر این نان انواع مختلف سبزیجات معطر و روغن، زده می‌شود و می‌توان آن را به‌عنوان یک وعده کامل در نظر گرفت. مشابه این نوع نان را در بین کشورهایی مانند گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و جنوب روسیه پیدا خواهید کرد.

نان در کشورهای مختلف جهان

نان در کشورهای مختلف جهان
نان ملون‌پن یا هندوانه‌ای(Melonpan)-ژاپن: ملون‌پن یکی از نان‌های معروف دنیا است که مردم ژاپن به دنیا معرفی کرده‌اند.
این نوع نان شیرین در تایوان، چین و آمریکای‌لاتین بسیار پرطرفدار است و همانند یک کلوچه یا کماج می‌ماند. آن را از خمیرمایه بسیار غنی درست می‌کنند که باعث ترد شدن آن می‌شود. به دلیل شکل ظاهری آن به نان هندوانه‌ای مشهور شده است اما در ترکیباتش از هندوانه استفاده نمی‌شود.

ماهنامه دام و کشت و صنعت - شماره ۲۷۷ - مرداد ۱۴۰۲

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای