خبر فوری
شناسه خبر: 47574

صنعت شیرینی و شکلات و آرد و نان همچنان در راه پیشرفت

صنعت شیرینی و شکلات در کشور بدون اغراق یکی از صنایع گسترده و فعالی است که می‌تواند در عرصه جهانی با مطرح‌ترین برندهای خارجی رقابت کند

صنعت شیرینی و شکلات و آرد و نان همچنان در راه پیشرفت

اخبار سبز کشاورزی؛ صنعت شیرینی و شکلات در کشور بدون اغراق یکی از صنایع گسترده و فعالی است که می‌تواند در عرصه جهانی با مطرح‌ترین برندهای خارجی رقابت کند و پتانسیل و انرژی که در این صنعت وجود دارد و همچنین دستاوردها، خلاقیت‌ها و متخصصینی که در این حوزه وجود دارند حرف‌هایی فراوانی برای گفتن در سطح بین‌المللی دارند.

مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در کنار شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی غلات، آرد و نان  ( IBX2024)از 28 تا 31 شهریورماه سال‌جاری برگزار گردید، این مراسم با حضور محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت و جمعی از فعالان حوزه شیرینی و شکلات و آرد و نان افتتاح شد.

صنعت-شیرینی-و-شکلات-و-آرد-و-نان-2

حضور بیش از 570 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال

در نمایشگاه امسال بیش از 570 شرکت داخلی و خارجی آخرین تولیدات و دستاوردهای خود را به معرض نمایش گذاشتند؛ به‌طور معمول عرصه نمایشگاه‌ها فرصتی برای عرضه تولیدکنندگان داخلی و همچنین بازدید از تولیدات کشورهای خارجی است و به نوعی بازاری برای رقابت در عرصه بین‌المللی.

صنعت-شیرینی-و-شکلات-و-آرد-و-نان-3

لزوم احیای صادرات یک‌میلیارد دلاری صنعت شیرینی و شکلات

به گزارش روزنامه اقتصاد و نمایشگاه جمیشید مغازه‌ای، رئیس هیئت مدیره شرکت ماندگار تجارت شیرین در این نمایشگاه گفت: امیدواریم با حل مشکلات، صنعت شیرینی و شکلات صادرات یک‌میلیارد دلاری خود را احیا و بار دیگر شاهد رشد و رونق صنعت شیرینی و شکلات باشیم.

همچنین او اشاره کرد: امیدواریم این رویداد بتواند پلت‌فرمی برای تبادل دانش و تجربیات بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی باشد.

او گفت: صنعت شیرینی و شکلات کشور همچنان یکی از صنایع پیشرو در صنایع غذایی است. او با اشاره به چالش‌های و مشکلات این صنعت گفت: مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه به‌ویژه اقلامی که در اختیار و انحصار دولت مثل شکر و روغن کماکان پابرجاست.

صنعت-شیرینی-و-شکلات-و-آرد-و-نان-4

ایجاد بستر صادراتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی

علی معین جهرمی، رئیس ستاد برگزای نمایشگاه غلات، آرد و نان، هم اظهار داشت: در نمایشگاه امسال کشورهایی همچون دانمارک، فرانسه، ایتالیا و چین حضور دارند و از اهداف نمایشگاه، فرهنگ‌سازی و اصلاح الگو تولید و مصرف غلات، آرد و نان و افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت آرد و نان و غلات و ایجاد بستر صادراتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های حداکثر شرکت‌های آرد و نان و غلات است.

گفتنی است که نمایشگاه سال جاری از استقبال بسیار خوب مردم برخوردار بود که کیفیت و جذابیت غرفه‌ها و شرکت‌های مشارکت‌کننده دلیلی برای این موضوع محسوب می‌شود.

صنعت-شیرینی-و-شکلات-و-آرد-و-نان-5

به هر حال نمایشگاه امسال که در سطح وسیعی از فضای نمایشگاه بین‌المللی برگزار گردید بار دیگر این امیدواری را در دل هر بیینده، تولیدکننده و عرضه کننده ایجاد کرد که این صنعت با پشتوانه چند ده ساله و با به‌کارگیری امکانات، ظرفیت‌ها و متخصصین می‌تواند هم در تامین محصولات داخلی و هم در بخش صادرات به کشورهای مختلف دنیا، صنعت شیرینی و شکلات و صنعت آرد و نان و غلات را بهبود بخشد و ارز آوری مناسبی و فراوانی را برای کشور ایجاد کند.

پس بر مسئولان و دولتمردان است که با حمایت همه جانبه از این دو صنعت و در اختیار گذاشن امکانات مالی ، ابزاری و اجرایی در رشد  و شکوفایی این صنایع گام‌های اساسی و عملیاتی را بردارند.

صنعت-شیرینی-و-شکلات-و-آرد-و-نان-6

نشریات تخصصی نیز همچون نشریه سراسری «دام و کشت و صنعت» و پایگاه خبری «اخبار سبز کشاورزی» در این راستا و هدف ملی آمادگی حمایت مطبوعاتی از کلیه دست اندرکاران، تولیدکنندگان و سیاست‌گذاران این صنایع را دارد و حاضرند برای بیان مشکلات، راهکارها و انعکاس برنامه‌های تولیدکنندگان و ارائه مقالات آنها صفحاتی از نشریه و سایت خود را در اختیار آنان قرار دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای