آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44881

دویماج عصرانه تبریزی

تبریز علاوه بر اینکه یکی از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی و با تمدن دیرین است، غذاهای خوشمزه ای هم دارد که تنوع آنها آنقدر زیاد است که سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

دویماج عصرانه تبریزی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ یکی از معروف‌ترین غذاهای تبریزی کوفته تبریزی است که طرز تهیه آن را به‌صورت کامل در یک مطلب مرتبط برای شما شرح داده ایم که می توانید با مطالعه آن با مواد اولیه برای تهیه کوفته تبریزی و طرز تهیه کوفته تبریزی آشنا شوید.

از دیگر غذاهای معروف تبریزی می‌توان به کوکوی لوبیا سبز، آش میوه، آش ماست، آبگوشت دیزی سنگی، دویماج، دلمه‌برگ‌ مو، خورشت‌هویج و آش اوماج اشاره کرد.

 یکی از معروف ترین غذاهای تبریزی دویماج تبریز می باشد که در شهرهای دیگر هم پخته می‌شود که برای تهیه آن نان خشک تبریزی، گردو، کره، سبزی خوردن و پنیر محلی نیاز است.

این غذا طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و طعم آن بسیار خوشمزه است. در ادامه مواد لازم برای تهیه دویماج را مشاهده می کنید و سپس طرز تهیه دویماج را به شما آموزش می دهیم.

شما می توانید این غذا را به عنوان صبحانه یا عصرانه در کنار سبزی خوردن یا انگور و هندوانه و به طور کلی میوه های تابستانی میل کنید.

 مواد لازم برای تهیه دویماج

  • گردوی خرد شده : 100 گرم
  • نان لواش خشک : 4 عدد
  • پیازچه : 5 عدد
  • سبزی خوردن : 1 کیلو گرم
  • خامه : 1 بسته
  • خیار : 5 عدد متوسط
  • پنیر :100 گرم
  • دوغ :1 لیوان

طرز تهیه دویماج

برای تهیه این غذای محلی آذربایجانی باید داخل یک کاسه بزرگ نان خشک خورد کرده و مقداری دوغ به آن اضافه کنید و هم بزنید و منتظر بمانید که نان ها حسابی خیس بخورند.

پس از آن گردوی خرد شده، پیازچه، پنیر و خیار خرد شده را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید و در آخر کار خامه را هم مخلوط کرده و به آن ها اضافه کنید.

سپس موادی را که با هم ترکیب شده به شکل دایره یا بیضی در بیاورید و در ظرف دلخواه سرو کنید و برای تزیین از گوجه فرنگی و زیتون استفاده کنید.

این غذا علاوه بر اینکه می‌تواند وعده صبحانه شما باشد ، بعنوان پیش غذا یا میان وعده هم سرو می‌شود. حتی می‌توانید بر سر سفره افطار هم آن را قرار دهید.

مواد لازمی که اشاره شد برای 3 نفر مناسب است و اگر بخواهید برای تعداد نفرات بیشتر این غذای سنتی تبریز را تهیه کنید باید با توجه به نسبت ها مقدار مواد اولیه را تغییر دهید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای