آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44883

معروف‌ترین غذای سنتی ایرانی چیست؟

همانطور که گفته شده ایران دارای شهرهای متنوعی است که هرکدام غذاهای سنتی و محلی مختص به خود را دارند

معروف‌ترین غذای سنتی ایرانی چیست؟

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛  اگر را به سراغ توریست ها و گردشگرانی که به ایران سر می‌زنند بروید و از آنها بخواهید که معروفترین غذای سنتی ایران را مثال بزنند، معمولاً آنها به غذاهایی همچون چلو کباب، قورمه سبزی، فسنجان، دیزی، زرشک پلو، آلبالو پلو، باقالی پلو، لوبیا پلو، ته چین، جوجه کباب، خورشت قیمه، خورشت بادمجان، دلمه، کوفته تبریزی و آش رشته اشاره می‌کنند.

ته چین

در این بین افرادی که علاقه بیشتری به گوشت دارند و ترجیح می‌دهند بیشتر به صورت خالص گوشت مصرف کنند چلوکباب را بیش از بقیه غذاها می پسندند و می شناسند.

کوفته تبریزی

 همچنین قورمه سبزی جزو معروفترین غذاهای سنتی ایرانی است که با بیشتر ذائقه ها سلیقه ها مطابقت دارد و همه ما ایرانی ها وقتی که یک فرد خارجی را می‌بینیم اولین پیشنهاد ما برای تست غذای سنتی ایرانی به او قرمه‌سبزی خواهد بود.

چلوکباب کوبیده

 البته اینکه به کجا سفر می کنید و در کدام خطه از ایران می روید در نوع غذایی که میل می کنید تاثیر گذار است. به طور مثال اگر به شمال و شهر گیلان و مازندران سفر کنید از معروفترین غذاهای سنتی باقالاقاتوق، میرزاقاسمی، خورشت آلو مسما و همچنین مرغ شکم پر خواهد بود.

 کوکوسبزی

 یا اگر سری به سمت جنوب کشور و استان فارس و شهر زیبای شیراز بزنید از معروف ترین غذاهای سنتی آن قسمت کلم پلو، شیرازی پلو و لوبیا پلو شیرازی می باشد.

از جمله شهرهای بسیار زیبا و توریستی که در مرکز ایران قرار دارد می‌توان به اصفهان اشاره کرد که از معروفترین غذاهای سنتی اصفهان بریانی، خورشت ماست و قرمزه نخودچی یا قیمه ریزه می باشد.

در صورتی که به سمت جنوب غربی و خوزستان برویم غذاهای معروف و محبوبی مثل قلیه ماهی و سمبوسه و فلافل جزو غذاهای سنتی محبوب و معروف این خطه می باشد.

آش رشته

 یا از جمله غذاهای معروف سنتی ایرانی که در شهر قزوین می توانید امتحان کنید قیمه نثار و آش دوغ است.

از غذاهای سنتی و محلی آذربایجان شرقی می‌توان به خورشت آلو هویج، کوفته تبریزی و کباب بناب اشاره کرد.

پس همانطور که متوجه شدید و پیشتر ذکر کردیم غذاهای سنتی هماهنگی زیادی با حال و هوای مردم آنجا و شرایط اقلیمی خواهد داشت. پس برای این که غذاهای مختلف و طعم های متفاوتی را تجربه کنید باید سفرهای زیادی را بروید و غذاهای مختلف شهرهای ایران را میل کنید تا بتوانید در نهایت بگویید که معروفترین غذای سنتی و البته لذیذترین آن از دید شما چه خواهد بود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای