خبر فوری
شناسه خبر: 35333

بیایید با زمین آشتی کنیم

این عدم انرژی، این سستی،این بی حالی و کرختی که در بسیاری مشاهده می شود، یکی از عوامل عمده‌اش عدم‌ارتباط با زمین است. اخبار سبز کشاورزی؛ محمد اسماعیل اسدی،

بیایید با زمین آشتی کنیم
این عدم انرژی، این سستی،این بی حالی و کرختی که در بسیاری مشاهده می شود، یکی از عوامل عمده‌اش عدم‌ارتباط با زمین است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ محمد اسماعیل اسدی، دوستدار و‌ کنشگر محیط زیست | زمین، مادر است. منبع انرژی ناب است. بگذارید پاهایتان در مواقعی زمین را لمس کند. لااقل آن زمان که به طبیعت می‌روید، آن کفش‌های پلاستیکی و آن جوراب های نایلونی را در آورید و پاهایتان را بر روی خاک بگذارید.
لحظاتی پا برهنه راه روید. بگذارید تا انرژی زمین از کف پاهایتان وارد شده در وجودتان جریان یابد.
آنقدر خانه‌هایتان را مملو از گستردنی های مصنوعی و اشیاء پلاستیکی و صنعتی نکنید. لااقل قسمت‌هایی از آن را خالی از فرش‌های ماشینی و موکت‌های پلاستیکی کنید.
بیشتر بخوانید: کاملینا گیاهی کم توقع و پر سود
ما ارتباط با زمین را عملا از دست داده‌ایم و این می‌تواند ریشه بی‌حالی و کرختی ما باشد. برخی حتی در خانه‌هایشان با دمپایی‌های پلاستیکی راه می‌روند و هرگز پاهایشان سنگ و خاک زمین را درک نمی‌کند!
می‌گوید پایم خراب می‌شود، خبر ندارد که با عدم تماس با زمین کل وجودش را خراب می‌کند!
با زمین آشتی کنیم. جسم ما از عنصر خاک است. ارتباط با آن را از دست ندهید، با خاک زمین تماس داشته باشید که زمین مادرتان است.
بیشتر بخوانید: کشاورزی حفاظتی راهکاری برای افزایش بهره‌وری
کم نیستند چنین شهروندان مسئول و ‌متعهد به پاکسازی طبیعت هیرکانی در استان گلستان که در صبح زود یک روز بهاری بار جهالت عده‌ای شهروند غیرمسئول را از طبیعت جمع‌آوری و پاکسازی می‌کنند.
درود بر شرفشان. در حال حاضر پر حجم‌ترین زباله در جهان ته سیگارهایی است که روزانه توسط میلیون‌ها انسان مصرف و در طبیعت رها می‌شود.
این زباله‌ها با وجود اینکه حجم زیادی ندارند؛ اما به دلیل تعداد استفاده زیاد محیط زیست را آلوده و از طریق پرندگان و حیوانات وارد چرخه غذایی انسان شده و موجب بسیاری از بیماری‌ها و سونامی‌های گوارشی و سرطان‌ها می‌شوند.

فیلتر سیگار قاتل خاموش زمین فیلتر سیگار قاتل خاموش زمین

ته سیگار یک پسماند بسیار خطرناک و قاتل خاموش زمین است و مهم‌ترین ضرر آن ماده سمی به نام آرسنیک است که در فیلتر آن وجود دارد.
به عبارت دیگر هشت میلیارد نخ سیگار می‌تواند حدود هفت میلیارد متر مکعب آب را برای همیشه از بین ببرد که این میزان آب هفت برابر نیاز آب مردم تهران در یک سال است.
همچنین در ته سیگار علاوه‌بر آرسنیک ۳۶ ماده شیمیایی و فلز سنگین دیگر نیز وجود دارد که با رها شدن در طبیعت علاوه‌بر نفوذ بر منابع آبی، در منابع خاکی را نیز نفوذ می‌کند؛ به‌طوری‌که مطالعات علمی نشان می‌دهد هر ته سیگار در صورت بارندگی نزدیک به یک متر مربع از زمین اطراف خود را آلوده می‌کند.
خطر انداختن ته سیگاری در طبیعت به قدری است که در برخی از کشورها جریمه‌هایی برای پرتاب کردن ته سیگار به طبیعت وضع شده که بالاترین آن دو هزار پوند در انگلستان است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای