خبر فوری
شناسه خبر: 36308

انتظار شهرستان‌های بم و بروات برای حل مشکل آب به سر آمد؟

افتتاح طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از ۱۳ سال وقفه طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بوانات که در سفر سال گذشته دولت مردمی به استان کرمان، پس از

انتظار شهرستان‌های بم و بروات برای حل مشکل آب به سر آمد؟

افتتاح طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از ۱۳ سال وقفه

طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بوانات که در سفر سال گذشته دولت مردمی به استان کرمان، پس از ۱۳ سال وقفه دوباره فعال شده بود،‌ پس از گذشت کمتر از یکسال از وعده رئیس جمهور به مردم شهرستان بم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
اخبار سبز کشاورزی ؛ رئیس‌جمهور در جمع مردم بم: «برای بنده توفیقی است که در جمع شما مردم عزیز حضور یافتم. قریب به یک سال قبل به منطقه شما آمدم و حضور یک ساعته‌ای در بم داشتم که مردم مسئله آب را مطرح کردند و وعده کردیم دوستان با سرعت کار را دنبال می‌کنند و انتظار بیش از یک دهه شما به سر خواهد رسید و مشکل حل می‌شود که امروز بعد از گذشت ۱۱ ماه این وعده محقق شد. خدا را شکر با مدد الهی به دست توانای کارشناسان، مدیران و عزیزان وزارت نیرو این انتظار بیش از یک دهه به سر آمد و آب سد نساء به شهرهای بم و بروات رسید».

هنوز تصفیه خانه به صورت 100 درصدی تکمیل نشده است

گفتنی است؛ تصویب این پروژه اوایل دهه نود بوده است که از ابتدای دولت یازدهم شروع می‌شود و در زمان جناب رزم حسینی و دکتر فدایی پیشرفت قابل قبولی داشت؛ اما در دو سال پایانی دولت دوازدهم که سیاست دولت تمرکز بر اتمام پروژه‌های در شرف اتمام بود، از نیمه دوم سال ۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰ اعتبارات لازم تخصیص و در روزهای پایانی دولت خط انتقال آب خام به شهر بروات و بم تقریبا تکمیل و و مخازن هر دو شهر هم تکمیل شده بود.
حتی بنا بود دکتر جهانگیری برای افتتاح خط انتقال به استان بیایند اما از آنجاییکه تصفیه خانه ۵۵ درصد پیشرفت داشت افتتاح خط انتقال آب خام را به صلاح ندانستند. با بر گزارش‌های رسیده اکنون نیز که رسما این پروژه توسط رییس جمهور افتتاح شد، هنوز تصفیه خانه به صورت 100درصدی تکمیل نشده است.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای