خبر فوری
شناسه خبر: 38045

دریاچه ارومیه درگذشت

کشورمان ایران به دلیل قرار گرفتن در خاورمیانه و کمربند خشک زمین، بیش از سایر کشورها از گرمایش کره زمین آسیب می‌بیند.

دریاچه ارومیه درگذشت

مسئول مرگ دریاچه ارومیه چه کسی است؟

دریاچه ارومیه که حتی می‌توان گفت عمری بیشتر از حضرت نوح(ع) داشت، بامداد امروز بر اثر خشکی شاهرگ‌های حیاتی‌اش دار فانی را وداع گفت.
اخبار سبز کشاورزی ؛ سعید گیتی‌آرا | دریاچه ارومیه همچنین یکی از شاهدان عینی بسیاری از حوادث و رویدادهای سرزمین ایران بود و اگر زبانش باز می‌شد می‌گفت که چه اتفاقاتی در تاریخ ما افتاده است.
بیشتر بخوانید: ادعای عجیب «سلاجقه» درباره دریاچه ارومیه
او حتی تنها شاهد برخی نبردهای تاریخی بابک خرمدین در آذربایجان نیز بوده است و پنهانی به یک مورخ کنجکاو گفته به شرطی که هویتش مخفی بماند، حاضر است بگوید که افشین یکی از سرداران ایرانی، چگونه با دریافت وعده از خلیفه بغداد، به دوست و یار دیرین خود خیانت کرده است.
دریاچه مذکور با اینکه از رویدادهای تبریز و قیام ستارخان و باقرخان دور بوده، اما حتی درباره آنها نیز زیاد می‌دانست و زیاد دانستن معمولا کار دست موجودات می‌دهد!
البته حیف است اگر نگوییم که او در زمان جدایی بخش‌هایی از خاک ایران طی قراردادهای ننگین قاجاری، محکم و استوار در جای خود ایستاده بود.
فربه شدن این دریاچه طی هزاران سال این شائبه را ایجاد می‌کرد که چه دست‌هایی آن را تغذیه می‌کنند و سرانجام مسئولین محترم توانستند عامل چاقی بیش از حد این دریاچه حریص را شناسایی و بازداشت کنند. الحق که کار سختی بود.
بیشتر بخوانید: افزایش بیماری‌های‌‌ قلبی با خشکی دریاچه ارومیه
بعضی‌ها مرگ دریاچه ارومیه را مشکوک دانسته‌اند و معتقدند که او به قتل رسیده است(!) اگر چنین باشد باید دور دریاچه را گچ بکشند و بازپرس‌های جنایی بالای سر جنازه حاضر شوند.
گروه دیگری گفته‌اند دریاچه بین سال‌های ۸۵ تا ۹۲ توسط عواملی ناشناس اما کاملا رسمی و شناسنامه‌دار، مجروح شده است، درست زمانی که حواس عموم جامعه پرت طرح بزرگ حذف یارانه‌ها بود!
البته برخی هم گفته‌اند که مجوز حمله به دریاچه توسط محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور محبوب اصولگرایان صادر شد، وقتی که او مجوز حفر چاه‌های عمیق را در اطراف دریاچه و همچنین دستور کاشت چغندر و سیب را در آن منطقه صادر کرد.
به هر حال کسی نمی‌داند که دقیقا چه بلایی سر دریاچه ارومیه آمد، ولی امروز می‌توان با قاطعیت گفت که او دیگر مرده است.
مراسم خاکسپاری این دریاچه متعاقبا اعلام خواهد شد و حتی شاید دولتمردان محترم و شایسته، دست کم یک روز را عزای عمومی اعلام کنند.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای