آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46297

جوانی و زیبایی کره ایی ها از غذاهایشان می‌آید

خواص بی‌نظیر کیمچی +طرز تهیه

امروزه کیمچی به عنوان "غذای ملی" کره در نظر گرفته می شود، در واقع، مردم کره به طور متوسط ​​حدود 18 کیلوگرم کیمچی برای هر نفر در سال مصرف می کنند.

خواص بی‌نظیر کیمچی +طرز تهیه

اخبار سبز کشاورزی؛ کیمچی یک غذای سنتی، تخمیر شده و پروبیوتیک که یک غذای اصلی کره ای است؛ نامیده می‌شود. با قدمت صدها سال پیش، ده ها دستور العمل مختلف برای تهیه کیمچی وجود دارد، اما تقریباً همه آنها چندین سبزیجات و چاشنی های مشترک دارند که طعم خاص آن را به آن می بخشد.

برخی از مواد اصلی کیمچی عبارتند از کلم ناپا یا کلم چینی، تربچه، پیازچه، خیار و خمیر فلفل قرمز. سایر اجزای اصلی که غذاهای سالم و کاربردی در نظر گرفته می شوند عبارتند از سیر، زنجبیل، پودر فلفل قرمز و سس ماهی.

تا حالا امتحانش نکردی؟

اگر ترشی تند و غذاهای تخمیری مانند ترشی انبه یا ترشی کلم را دوست دارید، احتمالا کیمچی را نیز دوست خواهید داشت.

کیمچی چه طعمی دارد؟

طعم تند و ترش به دلیل فرآیند تخمیر است که باعث تولید پروبیوتیک های زنده و فعال می شود که مسئول برخی از مزایای آن از جمله بهبود هضم و افزایش عملکرد سیستم ایمنی هستند.

چقدر طول می کشد تا کیمچی تخمیر شود؟

برای اینکه ترکیبات کیمچی در واقع به یک کیمچی واقعی تبدیل شوند، باید یک فرآیند تخمیر سنتی را در داخل شیشه های شیشه ای محکم بسته شده انجام دهند. این از چند روز تا چند ماه اتفاق می افتد.

در این مدت طعم، بافت و فواید سلامتی کیمچی به طور چشمگیری تغییر می کند و بهبود می یابد. به همین دلیل است که امروزه محبوبیت این غذا در سراسر جهان به عنوان یک "ابر غذا" در حال افزایش است.

آیا کیمچی برای شما خوب است؟

بر اساس گزارشی که در سال 2014 در مجله غذاهای دارویی منتشر شد، محصولات فرعی تخمیری که در طی تخمیر ایجاد می‌شوند و ترکیبات کاربردی که برای تهیه کیمچی استفاده می‌شوند، فواید آن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند، زیرا اینها مسئول تشکیل پروبیوتیک‌ها هستند.

تخمیر کیمچی توسط میکروارگانیسم های مختلف موجود در مواد خام از جمله باکتری های اسید لاکتیک (LAB) انجام می شود. به طور خاص، گونه‌های لاکتوباسیلوس، لوکونوستوک و ویسلا به‌عنوان انواع اولیه پروبیوتیک‌هایی هستند که در طی تخمیر این غذا تولید می‌شوند.

یک بررسی علمی در سال 2018 برخی از مزایای بالقوه کیمچی را بر اساس مطالعات علمی تا به امروز برجسته می کند:

- عملکرد سیستم ایمنی را تحریک می کند.

- پرو اکسیدان ها و رادیکال های آزاد عامل بیماری را کاهش می دهد.

- بروز برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

- خاصیت ضد پیری دارد.

- از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

- خطر ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش می دهد.

- فلور روده را بهبود می بخشد.

آیا می شود در ایران و در خانه خود کیمچی درست کرد؟

البته که پیدا کردن موادی که مردم کره برای کیمچی استفاده می کنند در ایران آسان نیست، اما امروزه می توان صدها روش آماده سازی مختلف را در سرتاسر جهان پیدا کرد که همگی با توجه به طول تخمیر، مواد اصلی گیاهی و ترکیب چاشنی های مورد استفاده برای طعم دادن به غذا تعیین می شوند. پس درست کردن آن با موادی که می تواند جایگزین باشد امکان پذیر است و از فواید کیمچی کم نمی کند.

مواد اولیه:

- عدد کلم ناپا یا کلم معمولی 

- ¼ لیوان نمک دریا

- ½ لیوان آب

- شش عدد حبه سیر ریز خرد شده

- 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده

- 3 قاشق چایخوری شکر نارگیل (یا شکر معمولی)

- 2تا 3 قاشق غذاخوری طعم غذاهای دریایی مانند سس ماهی (یا به جای سس ماهی، از آب بیشتری استفاده کنید.)

- 3 تا 5 قاشق غذاخوری فلفل قرمز کره ای با توجه به میزان تندخوری خودتان (یا فلفل قرمز معمولی)

- نصف ترب سفید یا تربچه دایکون، پوست کنده و ریز خرد کنید

- 4 عدد پیازچه خرد شده و ریز خرد شده

طرز تهیه

کلم را از طول به چهار قسمت برش دهید و ته آن را جدا کنید. 

نمک خود را در یک کاسه بزرگ به کلم اضافه کنید. هرلایه ی کلم را از هم باز کنید و با دستان خود نمک را روی لایه ماساژ دهید و دوباره هر لایه را ببندید تا نرم شود و آب از آن خارج شود. این ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

اجازه دهید کلم 1 تا 2 ساعت بماند، سپس آن را چند دقیقه زیر آب بشویید. سیر، زنجبیل، شکر و سس ماهی (یا آب) را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید، سپس آن را به کاسه کلم اضافه کنید. (برخی داخل رب کیمچی، 1 پیاز و 1 سیب درختی اضافه می کنند اما ممکن است به سلیقه ی غذایی همه خوش نیاید.)

تربچه خرد شده، پیازچه و رب چاشنی را اضافه کنید. سپس همه مواد را با دستان خود ماساژ دهید تا آغشته شوند. مخلوط را در یک ظرف شیشه ای بزرگ بسته بندی کنید و روی آن فشار دهید تا آب نمک بالا بیاید تا سبزیجات را بپوشاند.

مطمئن شوید که حداقل 1 تا 2 اینچ فضا و هوا در بالای شیشه بگذارید (برای تخمیر مهم است). درب ظرف را محکم ببندید و شیشه را به مدت 1 تا 5 روز در دمای اتاق نگه دارید.

کیمچی خانگی خود را یک بار در روز بررسی کنید و در صورت نیاز روی سبزیجات فشار دهید تا در زیر آب نمک مایع قرار گیرند. بعد از چند روز آن را بچشید تا ببینید چطور به اندازه دلخواه شما ترش شده است. در غیر این صورت، اجازه دهید چند روز دیگر ادامه پیدا کند و تا 3 ماه در یخچال در بسته نگهداری شود.

کیمچی را در کنار غذا همانند ترشی های ایرانی مصرف کنید یا با آن پنکیک کیمچی، برنج سرخ شده یا غذاهای مختلف کره ایی را امتحان کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای