خبر فوری
شناسه خبر: 46752

تخم‌مرغ، غذایی کامل یا عامل مرگ زودرس؟

اگر تخم مرغ کامل می‌خورید، زرده آن را می‌خورید که منبع کلسترول غذایی است. در واقع، یک تخم مرغ حاوی 186 میلی گرم (میلی گرم) کلسترول است.

تخم‌مرغ، غذایی کامل یا عامل مرگ زودرس؟

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ سال‌ها بحث در مورد اینکه آیا تخم مرغ یک غذای فوق‌العاده واقعی است یا یک تله مرگ خوشمزه، وجود داشته است. شاید به دلیل نگرانی در مورد کلسترول موجود در تخم مرغ از خوردن تخم مرغ اجتناب کرده باشید. این سوال همچنان باقی است که آیا مصرف روزانه تخم مرغ خوب است یا بد.

تخم مرغ یک غذای غنی از پروتئین است: یک تخم مرغ بزرگ شش گرم پروتئین دارد.

 اگر تخم مرغ کامل می خورید، زرده آن را می خورید که منبع کلسترول غذایی است. در واقع، یک تخم مرغ حاوی 186 میلی گرم (میلی گرم) کلسترول است.

 کلسترول همچنین در غذاهایی مانند گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می شود. اگر سطح کلسترول خون شما بالا باشد، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد پلاک در شریان ها هستید که می تواند منجر به بیماری قلبی یا سکته شود.

دانشمند ارشد و استاد مرکز تحقیقات مواد غذایی وزارت غذا و کشاورزی ایالات متحده (USDA) می گوید: برای 2000 سال توصیه می شود که از خوردن تخم مرغ به دلیل وجود کلسترول اجتناب شود، اما تحقیقات جدید رد کرده است. چنین چیزی زیرا کلسترول موجود در چربی های اشباع شده خطرناک است.

 وی توضیح می دهد: چربی های اشباع شده که در چربی شیر و گوشت وجود دارند، سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) را افزایش می دهند، در حالی که چربی های غیر اشباع موجود در بیشتر روغن های گیاهی تمایل به کاهش کلسترول LDL دارند.

او می گوید که برخی از افراد به کلسترول غذایی حساس هستند، اما اکثر آنها اینطور نیستند. اگر زرده را بخورید، یک تخم مرغ بزرگ حاوی 1.5 گرم چربی اشباع شده است.

محققان هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه تخم مرغ باعث بیماری قلبی عروقی می شود، پیدا نکردند.

وی می‌گوید آنچه که اهمیت دارد کیفیت رژیم غذایی در مورد تخم‌مرغ است. آیا تخم مرغ را با سوسیس می‌خورید یا یک غذای جانبی با سبزیجات است؟ اگر سطح کلسترول طبیعی دارید، می توانید رژیم غذایی معمول خود را با تخم مرغ تکمیل کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای