آخرین خبرها:
شناسه خبر: 37575

دوستان روس علی اکبر ولایتی!

پس از حزب توده و سازمان فدائیان‌خلق،‌ ترکیب «دوستان روس» (رفقای‌ شوروی) را نشنیده بودیم؛ اما پس خنجری که روسیان در هم‌آوایی با عرب‌ها بر پیکر مردم و ملت ایران

دوستان روس علی اکبر ولایتی!
پس از حزب توده و سازمان فدائیان‌خلق،‌ ترکیب «دوستان روس» (رفقای‌ شوروی) را نشنیده بودیم؛ اما پس خنجری که روس‌ها در هم‌آوایی با عرب‌ها بر پیکر مردم و ملت ایران درباره سه جزیره همیشه ‌ایرانی تنب ‌بزرگ، تنب ‌کوچک و ابوموسی (بوموف) زدند، دکتر ولایتی، وزیر امور خارجه پیشین و از طراحان «نگاه به شرق» در توجیه خیانت آشکار روس‌ها می‌گوید:‌ دوستان روس‌ «سادگی» کردند!
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر‌ هوشنگ طالع | آری، دوستان دکتر ولایتی‌، سادگی کردند که به دنبال فروپاشی دولت صفویان، قفقاز همیشه ‌ایرانی را میان خود و امپراتوری عثمانی بخش کردند از روی سادگی رشت را اشغال کردند!
دوستان روس ولایتی از روی سادگی در سال ۱۸۰۳‌ به گنجه یورش آوردند و پس از اشغال قلعه‌ گنجه، مردمی را که به مسجد پناه برده بودند، قتل‌ عام کردند و از روی سادگی، ده سال این تجاوز را با همیاری پنهان و آشکار انگلیسی‌ها پی گرفتند و سرانجام قرارداد گلستان را به مردم و ملت ایران تحمیل کردند.
بیشتر بخوانید: اخطار به روسیه
دوستان روسِ دکتر ولایتی، از روی سادگی، در دوره‌ دوم جنگ‌های ایران و روس، عباس میرزا را با قول پایدار کردن سلطنت در خاندان او به خیانت به میهن کشیدند و قرارداد ترکمانچای را بر ایران تحمیل کردند.
دوستان روس دکتر ولایتی، از روی سادگی، دوباره به ایران یورش آوردند و بر پایه‌ قرارداد آخال، سراسر آسیای میانه و بخش‌هایی از قرقیزستان و قزاقستان را از ایران تجزیه کردند.
دوستان روس دکتر ولایتی، از روی سادگی همراه با محمدعلی شاه، مجلس شورای ملی را توپ بستند و بسیاری از مشروطه‌خواهان را به شهادت رسانیدند.
از روی سادگی، برای اخراج شوستر مستشار مالی ایران، تبریز را اشغال کردند و در روز عاشورا، ثقه‌الاسلام مرجع بزرگ شیعیان در تبریز را همراه با چند نوجوان‌ به دار آویختند و از روی سادگی گنبد امام هشتم در مشهد را به توپ بستند.
دوستان روس از روی سادگی در جریان جنگ جهانی یکم با وجود اعلام بی‌طرفی ایران با لشگرکشی به ایران فجایع بسیاری در این کشور به بار آوردند.
بیشتر بخوانید: تذکر به روسیه این بار از تریبون نماز جمعه
در جریان جنگ جهانی دوم، دوستان روس دکتر ولایتی، همراه با انگلیس و سپس آمریکا، ایران را اشغال کردند و زیان‌های بزرگ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به کشور وارد کردند و باز هم از روی سادگی حزب توده را به عنوان ستون پنجم خود در ایران تاسیس کردند و سرانجام هم به‌دلیل سادگی در پی تجزیه‌ آذربایجان از ایران بودند که ناکام ماندند.
دوستان روس دکتر ولایتی، از روی سادگی در جنگ تحمیلی عراق به ایران در کنار متجاوز قرار گرفتند و برای چندمین بار در ریختن خون مردم ایران با دشمنان ایران‌ همباز و شریک شدند .
دوستان روس دکتر ولایتی وزیر خارجه اسبق، حقوق تاریخی و مسلم ایران در دریای مازندران را با همکاری جمهوری‌های پیشین شوروی پایمال کردند.
دوستان روس دکتر ولایتی، چنان‌که گفته شد با شورای بیابان‌گردان خلیج‌فارس همصدا شدند و مالکیت مردم و ملت ایران بر جزیره‌های همیشه ایرانی تنب‌ بزرگ، تنب کوچک و بوموسی را نه تنها زیر سوال بردند؛ بلکه بیابان‌گردان را از نظر حقوق بین‌الملل رهنمایی کردند.
بعید نیست که در آینده شاهد مسیرهای تازه دیگری از دوستان روس و چین دکتر ولایتی نیز باشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای