آخرین خبرها:
شناسه خبر: 40049

رونمایی از کتاب «شکاف نسل‌ها»

در مراسم کنفرانس الگوهای مدیریت کسب و کارهای نوین از نویسندگان‌ کتاب‌های برتر سال1402 تقدیر شد.

رونمایی از کتاب «شکاف نسل‌ها»

در کنفرانس الگوهای مدیریت کسب‌وکار از کتاب «شکاف نسل‌ها» رونمایی شد

اخبار سبز کشاورزی ؛ هشتم شهریور 1402 در سالن همایش‌های دانشگاه‌ تربیت مدرس به همت انتشارات نمای علم و دانشگاه تربیت مدرس، کنفرانس بین‌المللی مدیریت الگوهای کسب و کار نوین برگزار شد.

در این کنفرانس از کتاب «نگاهی آینده‌پژوهانه به شکاف نسل‌ها»‌ نوشته دکتر فردین شورج و مهندس سروش سردشتی رونمایی شد که با استقبال گروه کثیری از مراجعین و شرکت‌کنندگان روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: فناوری نوین و کاربردهای آن در زندگی امروز انسان

در این مراسم علاوه‌بر تبیین‌ شیوه‌های نوین مدیریت توسط سخنرانان و پژوهشگران، نویسندگان کتاب نیز به ایراد سخنرانی کوتاهی درمورد کتاب پرداختند و اهداف خود را از نگارش این‌ کتاب تشریح کردند.

شکاف نسلی مفهومی بسیار گسترده و پیـچیده

در ابتدا مهندس سروش سردشتی با اشاره تشریح رویکردهای نوین‌ ‌علوم به بیان فاصله تفاوت نگرش نسل‌ها به مسائل اجتماعی و اقتصادی به شیوه نوین مدیریت در کسب و کارها پرداخت.

وی که مدیرعامل هلدینگ بزرگ موجان است، بیان کرد: شکاف نسلی مفهومی بسیار گسترده و پیـچیده است که محدوده تحلیل و بـررسی آن شامل اختلاف‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی از یک طرف و تفاوت در بینش و آگاهی، اعتقادها، پندارها، انتظارها، جهت‌گیری‌های ارزشی و الگوهای رفتاری میان دو یا چند نسل را دربر می گیرد.

وی هدف خود را از تالیف این کتاب تشریح یک نیاز اصلی اجتماع دانست و گفت: اگر به این دسته از تفاوت‌ها توجه جدی نشود جامعه با مشکلات بزرگی در آینده مواجه خواهد شد.

مهندس سردشتی در ادامه بیان داشت: در تکمیل سلسله نگارش کتب‌ مورد نیاز جامعه به زودی تالیفاتی در مورد مدیریت تغییر به بازار ارائه خواهیم‌ کرد.

بیشتر بخوانید: تالیف مجموعه کتاب‌های توسعه فردی توسط اساتید برجسته دانشگاه

‌وی بیان داشت: به‌عنوان یک نویسنده و نیز به‌عنوان یک فعال اقتصادی معتقدم که تغییرات‌ نگرشی ناشی از نسل‌های جدید بدون تغییر سبک مدیریت ممکن و مقدور نیست.

وی همچنین در راستای این اعتقاد که نسل جدید ممکن است با مطالعه کتاب کاغذی قدری فاصله گرفته باشند به حضار قول داد که به زودی فایل صوتی علاوه بر فایل پی دی اف این کتاب در اختیار دوستداران قرار خواهد گرفت.

رونمایی از کتاب «شکاف نسل‌ها» در کنفرانس الگوهای مدیریت کسب‌وکار

رونمایی از کتاب «شکاف نسل‌ها» در کنفرانس الگوهای مدیریت کسب‌وکار

در ادامه این کنگره دکتر فردین شورج، استاد دانشگاه و نویسنده کتب کار آفرینی، به دوستداران کتاب در مورد اهداف اصلی خود از تالیف این کتاب توضیحاتی داد.

دکتر شورج بیان داشت: یکی از خواسته‌های نسل جوان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی و عدم فهم خواسته‌های برحق آنهاست که توسط بزرگسالان و افراد نسل پیشین نادیده گرفته می شود و در بعضی موارد حتی درک نمی شود. تشریح این مشکل اجتماعی و درک نیازها و خواسته‌های اجتماعی بر همه افراد که در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی لازم و ضروری است.

شکل‌گیری پدیده اجتماعی شکاف ارزشی درون خانواده

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت: پدیده تفاوت بین نسل‌ها از دیرباز تاکنون از سوی بیشتر جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، روان‌شناسان اجتمـاعی، مردم‌شناسان فرهنگی، صاحبان اندیشه‌های سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ اما این پدیده امروزه در همه دنیا خصوصا در کشور ما، انتقال فرهنگ و ارزش‌ها را با مشکل مواجه ساخته و یکی از پیامدهای آن، شکل‌گیری پدیده تلخ اجتماعی شکاف ارزشی درون خانواده و بین نسل‌ها است.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: متاسفانه میزان اقبال کتابخوانی در کشور ما کمتر از 20 دقیقه در روز است. اما ادامه این وضعیت تلخ ثمره ای جز بردگی را برای کسانی که از تکنولوژی نوین فاصله می گیرند نخواهد داشت.

دکتر شورج ضمن تاکید بر گفته‌های همکارش (سروش سردشتی)‌ در ارائه فایل الکترونیکی و صوتی کتاب به دوستداران کتاب قول داد که به زودی کتابی در حوزه هوش مصنوعی به عنوان جدیدترین دستاورد کارآفرینی الکترونیکی، منتشر خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای