آخرین خبرها:
شناسه خبر: 17788

سرمایه گذاری عظیم بیل گیتس در بخش کشاورزی

بیل گیتس را با مایکروسافت، فناوری و ثروت عظیم می‌شناسیم؛ اما او و همسرش در سال‌های اخیر، صدها هزار هکتار اراضی کشاورزی در بیست ایالت امریکا خریده‌اند.

سرمایه گذاری عظیم بیل گیتس در بخش کشاورزی
اخبار سبز کشاورزی : بیل گیتس را با مایکروسافت، فناوری و ثروت عظیم می‌شناسیم؛ اما او و همسرش در سال‌های اخیر، صدها هزار هکتار اراضی کشاورزی در بیست ایالت امریکا خریده‌اند.
علاقه بیل گیتس به مزرعه‌داری ناشی از چیست؟ گیتس سرمایه‌گذار حرفه‌ای و آشنا با بازارهای مالی است؛ چرا به سرمایه‌گذاری در بخش محافظه‌کار کشاورزی روی آورده است؟
چرا گیتس می‌خواهد در سبد دارایی‌های خود، سرمایه‌گذاری در زمین‌های کشاورزی را که به اندازه‌سرمایه‌گذاری در سهام سنتی بی‌ثبات نیست، اضافه کند؟
بیل گیتس باید معتقد باشد که تکنولوژی جدید در زمینه استفاده گسترده از علم بذر (بذرهای اصلاح شده ژنتیکی)، سوخت‌های زیستی، صرفه جویی در مصرف آب و سایر نهاده‌ها، اتوماسیون، مقاومت در برابر بیماری‌های گیاهی و دامی، بیوگاز، نقشه‌برداری از زمین‌های کشاورزی، واکسن‌های جدید دامی، تغییر ذائقه‌مصرف کنندگان به نرخ‌های بازده بالا منتهی می‌شود.

سرمایه‌گذاری گیتس در زمین‌های کشاورزی امریکا

بیل گیتس جلوتر از زمانه خود با سرمایه‌گذاری عمده در مزارع کشاورزی و استفاده از تکنولوژی روز می‌خواهد روش‌های سنتی مالکیت، بهره‌برداری و سود از زمین‌های کشاورزی را تغییر دهد.
سرمایه‌گذاری گیتس در زمین‌های کشاورزی امریکا بی‌شک دیگران را تشویق می‌کند تا زمین‌های کشاورزی را به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری هوشمند تلقی کنند.
او می‌خواهد مفهوم فصل زراعی بد را در چارچوب مفاهیم بازار سرمایه تغییر دهد. حتما گیتس آخرین کسی در امریکا نیست که این فرصت را شناسایی کرده و حضور او باعث خواهد شد که افراد بیشتری به زمین‌های کشاورزی به مثابه ابزار سرمایه‌گذاری و طبقه‌ی دارایی جدید نگاه کنند.
آثاری از توجه سرمایه‌گذاران ایرانی به اراضی کشاورزی مشاهده شده است. این به آن معناست که غیر از زمین و ساختمان، اهالی بازار سرمایه ایران هم به طبقه دارایی جدیدی در بازار، یعنی اراضی کشاورزی، توجه کرده‌اند. آینده نشان خواهد داد که آیا این تحول به نفع کارآیی بیشتر بخش کشاورزی و ارتقای رفاه کشاورزان است و یا باعث سفته‌بازی و افزایش قیمت محصولات کشاورزی خواهد شد.

حسین عبده تبریزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای