آخرین خبرها:
شناسه خبر: 40347

ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه غذا

گردهمایی شرکت تولیدی مارگارین در زمینه ضرورت توجه به استفاده از علوم نوین ازجمله هوش مصنوعی با ایراد سخنرانی دکتر فردین شورج، استاد دانشگاه

ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه غذا

در جهان پر از تغییرات حجیم و فوری همه نسبت به آینده مسئولیم

گردهمایی شرکت تولیدی مارگارین در زمینه ضرورت توجه به استفاده از علوم نوین ازجمله هوش مصنوعی با ایراد سخنرانی دکتر فردین شورج، استاد دانشگاه، کارآفرین و فعال بخش آینده‌پژوهی، در بیست و هشتم شهریور 1402، برای مدیران و اعضای هیئت مدیره این شرکت برگزار شد.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ در این گردهمایی دکتر فردین شورج، پژوهشگر بخش آینده‌پژوهی، ضمن تشریح مفهوم، ضرورت و جایگاه آینده‌پژوهی در راستای تولید بیشتر و بهتر به بیان دیدگاه خود درمورد استفاده از علوم نوین ازجمله هوش مصنوعی در تولید پرداخت.

در حوزه مواد غذایی ناچاریم از علوم نوین استفاده کنیم

وی در بخشی از سخنرانی خود به جایگاه غیر قابل چشم‌پوشی آینده‌پژوهی پرداخت و گفت: روندها و رویدادها در جهان به‌گونه‌ای است که در حوزه مواد غذایی ناچاریم از علوم نوین استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت سلامت جسم و روان انسان‌ها در گسترش توسعه فردی به لزوم ارتقای کیفیت در تولید اشاره کرد و گفت: چنانچه با ذائقه‌ها و شیوه‌های نیاز جسمی و روحی مردم آشنا نباشیم، متاسفانه از قافله ترقی عقب خواهیم افتاد. لذا ایجاد تنوع در تولید با رعایت کیفیت، امروزه یکی از مسائل مهم در صنعت تغذیه با رویکرد آینده‌پژوهی است.

ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه غذا

ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه غذا

لازم است که از قافله ترقی عقب نمانیم

شورج در بخش دیگری از سخنرانی خود به ضرورت گسترش علوم نوین، سرعت رشد و به‌کارگیری هوش مصنوعی و دانش‌بنیان شدن فعالیت‌ها در تولید و تجارت پرداخت و بیان داشت: همان‌طور که جهان در حال به‌کارگیری هوش مصنوعی به جهت تامین منابع خود و گسترش تولید است لازم است که از قافله ترقی عقب نمانیم.

وی گفت: بی‌شک بی‌توجهی به دانش‌بنیان شدن و استفاده از هوش مصنوعی در آینده ما را تبدیل به عمله و برده تولیدکنندگان این صنعت تبدیل خواهد کرد و اکنون شوربختانه ما حتی در شناخت این علم و مصرف آن نسبت به بسیاری از کشورها تعلل می‌ورزیم.

شورج در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حال که مدیران و خصوصا مدیرعامل شرکت مارگارین عزم خود را جزم کرده تا درجهت گسترش تولید از شیوه‌های نوین علمی استفاده کند و این اتفاق زیبا در همه کارکنان شرکت مارگارین به‌صورت یک فرهنگ در حال تجلی است، پیشنهاد می‌کنم ضمن ایجاد فرهنگ تلاش و کوشش در جهت افرایش بهره‌وری، استفاده از تکنولوژی نوین و دانش‌بینان شدن را به‌عنوان یک وظیفه برای افزایش تولید سرلوحه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی خود قرار دهد.

گفتنی است، در این جلسه مدیرعامل شرکت، اعضای هیئت مدیره، مدیران و رؤسای دوائر فعالانه حضور داشتند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای