آخرین خبرها:
شناسه خبر: 38523

مطالبه مرغداران فارس از وزیر جهاد کشاورزی

بازگشت سهمیه نهاده‌ها بدون نتیجه باقی مانده اخبار سبز کشاورزی؛ بعد از تعطیلی ۱۱ و۱۲ مرداد ماه سهمیه نهاده برخی از مرغداران استان فارس قطع شد و این

مطالبه مرغداران فارس از وزیر جهاد کشاورزی

بازگشت سهمیه نهاده‌ها بدون نتیجه باقی مانده

اخبار سبز کشاورزی ؛ بعد از تعطیلی ۱۱ و۱۲ مرداد ماه سهمیه نهاده برخی از مرغداران استان فارس قطع شد و این تولیدکنندگان را مشکلاتی مواجه کرد؛ این مرغداران در قالب نامه‌ای خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خواستار پیگیری مطالبات خود شدند. متن کامل این مطالبه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نیکبخت

وزیر محترم جهاد کشاورزی

تولیدکنندگان کشور با تمام مشکلات پیش‌رو در تمام ایام سال، حتی در روزهای خاص و تعطیل به‌طور کامل خود را وقف تولید کرده‌اند، اما تصمیمات آنی و فوری تصمیم‌گیران همواره سد راه آنان بوده است. برای مثال تصمیم آنی و فوری افزایش بیش از سه هزار و 200 تومانی سویا رمقی برای تولیدکننده باقی نگذاشته است.

جناب وزیر، هیئت محترم وزیران دو روز ۱۱و ۱۲ در ماه مرداد را به‌دلیل گرما هوا، تعطیل رسمی اعلام کرد که در پی آن بانک‌ها نیز تعطیل شدند و امکان جا به جایی و انتقال پول در این روزها میسر نبود.

بیشتر بخوانید: تعطیلات سهمیه مرغداران را حذف کرد

این در حالی است که همین دو روز آخرین مهلت خرید سهمیه نهاده ذرت و سویا در بازارگاه برای برخی از مرغداران بود و متاسفانه انتقال وجه در جمعه هم صورت نمی‌گیرد. این تصمیم سبب شد تا سهمیه مرغداران به طور سیستماتیک حذف شود!

جناب وزیر، اما عمق فاجعه آنجاست که مرغدار پس پیگیری‌ها با این پاسخ کارمند بازارگاه مواجه می‌شود که «اگر نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید، جوجه نریزید»

آیا وقتی مرغدار چهار ماه بعد از خرید نهاده در بازارگاه با شکایت درخواست دریافت نهاده می‌کند برنامه‌ریزی بلد نیست یا کارمندی که عصر روز ۱۰ مرداد تعطیل می‌شود و سه روزه ۱۱و ۱۲و۱۳ اسباب سفرش مهیا می‌گردد .

جناب وزیر خبر خوشایند خرید تضمینی گذشت از مرز 9/5 میلیون تن خبر خوبی است؛ اما از زمان اول برداشت تاکنون کشاورزان و حتی بسیاری صاحب‌نظران قیمت تمام شده گندم را 17 هزار تومان اعلام کردند و هنوز با گذشت شش ماه گندم‌کاران تقاضای اصلاح قیمت گندم دارند.

جناب وزیر دریافت پول گندم و تسویه حساب با آنان در نزدیکی کشت سال آتی انتظاری به حق است….

در پایان از جنابعالی استدعا دارم برخی از کارمندان بازرگاه را که شیوه درست برخورد با تولیدکننده را نیاموخته‌اند، یک روز در ماه، به عنوان کارورزی در یک مرغداری مشغول به کار کنید تا نزدیک با دغدغه‌ها و مشکلات بی‌شمار تولیدکننده مواجه شوند و برخورد صحیح را بیاموزند.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای