آخرین خبرها:
شناسه خبر: 18372

کاهش 30درصدی تولید محصولات کشاورزی به سبب قطعی برق

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران با پیش‌بینی کاهش 30درصدی تولید محصولات کشاورزی به سبب قطعی برق گفت: در حال حاضر حدود 15هزار مگاوات خاموشی ناشی از کسری برق داریم

کاهش 30درصدی تولید محصولات کشاورزی به سبب قطعی برق
رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران با پیش‌بینی کاهش 30درصدی تولید محصولات کشاورزی به سبب قطعی برق گفت: در حال حاضر حدود 15هزار مگاوات خاموشی ناشی از کسری برق داریم و با روزی پنج ساعت خاموشی در برخی مناطق کشور کشاورزان شدیداً دچار مشکل شده‌اند.
قاسم پیشه‌ور در گفت‌وگو با اخبار سبز کشاورزی اظهار داشت: با قطع‌شدن برق، توزیع آب از چاه‌های بزرگ مشاع دچار مشکل می‌شود و عملاً به برخی از مزارع کشاورزان آب نمی‌رسد و محصول آن‌ها دچار تنش خشکی می‌شود.
پیشه‌ور افزود: در فصل تابستان که زمان کاشت و برداشت برنج است، قطعی برق و نرسیدن آب به گیاه سبب پوکی برنج می‌شود و وزارت نیرو هم پیش از این جلسه‌ای با اتاق اصناف و اتحادیه‌های کشاورزی تشکیل نداد و مشکل کمبود برق را مطرح نکرد تا تدبیری برای این قضیه اندیشیده شود.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران در پاسخ به این‌که وزارت نیرو چه تمهیدی می‌توانست برای این قضیه بیندیشد، اظهار داشت: به عنوان مثال وزارت نیرو می‌توانست به کشاورزان بگوید به جای 10هکتار پنج هکتار بکارند و مابه‌التفاوت را من می‌دهم، در حالی که الان بدون هیچ پیش‌آگاهی برق ناگهان قطع و این وسط تنها کشاورز دچار خسارت می‌شود.

خسارت کشاورزان ناشی از قطع برق بر عهده وزارت نیرو است

پیشه‌ور افزود: خسارت کشاورزان ناشی از قطع برق بر عهده وزارت نیرو است و این وزارتخانه باید پاسخگو باشد که نیست و می‌گوید در بودجه چنین چیزی دیده نشده است.
وی با اشاره به نامه‌نگاری‌های بسیار با مجلس، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و… برای جبران خسارت کشاورزان ناشی از قطع برق گفت: با نامه‌نگاری‌های بسیار در شورای عالی امنیت ملی مصوب شد که برق مزارع تولید محصولات کشاورزی قطع نشود و یا اگر می‌شود، با هماهنگی باشد و در صورت بروز خسارت، غرامت پرداخت شود که نمی‌شود.

مهدی احمدی لفورکی - خبرنگار

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای