خبر فوری
شناسه خبر: 47798

مدیران شرکت نانوفن آوری سراج:

نانو حبابت کشاورزی ایران را متحول می کند

تزریق اکسیژن به گیاه از طریق آب محلول با اکسیژن از آن دسته کارهایی است که جزء فناوری‌های نوین محسوب می‌شود.

نانو حبابت کشاورزی ایران را متحول می کند

اخبارسبز کشاورزی؛ تزریق اکسیژن به گیاه از طریق آب محلول با اکسیژن از آن دسته کارهایی است که جزء فناوری‌های نوین محسوب می‌شود. از این طریق می توان میزان و سرعت جذب اکسیژن در گیاه را افزایش داده و بازدهی آن را بالا برد.

پویا جعفری مدیر بازرگانی شرکت نانوفناوری سراج با اعلام مطالب فوق عنوان کرد؛ شرکت نانوفن آوری سراج اولین تولیدکننده ژنراتورهای نانوحباب در کشور است. این ژنراتورها، حباب‌های اکسیژن محلول در آب تولید می‌کنند که همان منفعت گفته شده را برای کشاورزی پدید می‌آورد.

حضور این شرکت و نمایش این فناوری نوین، در واقع حلول روزهای خوب در کشاورزی را به ارمغان می آورد.

نانو-حبابت-کشاورزی-ایران--2

جعفری افزود: نانوحباب‌ها در صنایع مختلفی از جمله  کشاورزی (اعم از کشت خاکی و هیدروپونیک)، گلخانه‌ها، صنعت شیلات و تصفیه پساب کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان به نتایج زیر دست یافت:

•        افزایش قابل توجه عملکرد محصولات کشاورزی

•        بهبود کیفیت محصولات

•        کاهش مصرف آب و کود

•        افزایش عمر مفید محصولات

این نکته نیز مهم است که با وجود مزایای فراوان این فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده این دستگاه‌ها با چالش‌هایی همچون تامین سرمایه در گردش برای افزایش تولید و معرفی این فناوری به کشاورزان مواجه هستند.

پویا جعفری در رابطه با حضور در نمایشگاه آیفارم تهران گفت: نمایشگاه آیفارم، فرصتی ارزشمند برای معرفی این فناوری نوین به کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی فراهم کرده است. شرکت نانو فن آوری سراج با حضور در چنین رویدادهایی تلاش می‌کند تا آگاهی نسبت به مزایای استفاده از ژنراتورهای نانوحباب را افزایش داده و از این طریق به توسعه کشاورزی پایدار کمک کند.

نانو-حبابت-کشاورزی-ایران-3

پویا جعفری اذعان داشت: مدیران شرکت نانو فناوری سراج ضمن حضور در این نمایشگاه از کشاورزان دعوت می‌کنند تا با استفاده از این فناوری نوین، به بهره‌وری و سودآوری بیشتری دست یابند. با توجه به مزایای فراوان این دستگاه‌ها، سرمایه‌گذاری در این فناوری، سرمایه‌گذاری پرسودی خواهد بود.

وی افزود در پایان ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تکنولوژی نانوحباب، پتانسیل بالایی برای تحول در صنعت کشاورزی ایران دارد. با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه و ترویج استفاده از این فناوری، می‌توان به افزایش بهره‌وری و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی کمک کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای