خبر فوری
شناسه خبر: 48071

رونق اقتصادی باز زنان کارآفرین

زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و حجم عظیم و بالقوه‌ای را در بخش تولید در کشور را شامل می‌شوند.

رونق اقتصادی باز زنان کارآفرین

اخبار سبز کشاورزی؛ رشد و پیشرفت در تولید کشور مرهون زنان و مردان در عرصه‌های مختلف است و در این میان بانوان کارآفرین جایگاه ویژه‌ای دارند، زیراکه علاوه‌بر همه مسئولیت‌های زنانه خود و تربیت فرزندان، به عرصه تولید و اشتغال نیز ورود کرده‌اند که اهمیت این موضوع را بیش از پیش نشان می‌دهند.

رونق-اقتصادی-باز-زنان-کارآفرین-4

اخیراً و از تاریخ 22 مهر سال‌جاری، نمایشگاهی تحت‌عنوان «دست‌آفریده‌های زنان کارآفرین» به همت شهرداری تهران و در فضای باز مترو ولی‌عصر تا 22 آبان برپا شده که خوشبختانه این غرفه‌ها که در اختیار بانوان کارآفرین قرار دارد، رایگان است که البته جای امیدواری دارد که سازمان شهرداری از این طریق، حمایتی از این عزیزان کرده است. بانوانی که هر یک حاصل دسترنج و هنر خود را در زمینه‌های مختلف تولیدی به نمایش گذاشته‌اند و تاکنون نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه شده است.

رونق-اقتصادی-باز-زنان-کارآفرین-2

طی بازدیدی که خبرنگار ما از این نمایشگاه داشت، سری هم به غرفه‌ شرکت «رُز هرپ» با مدیریت خانم فرشته احمدی زد، محصولات این شرکت شامل انواع ادویه‌جات و حبه‌های تنقلاتی به‌جای قند با طعم‌های مختلف است که این محصولات برای افرادی که از قند و شکر استفاده نمی‌کنند یا می‌خواهند از مواد کم‌کالری استفاده کنند، جایگزین مناسبی است و استقبال خوبی نیز از محصولات ایشان شده بود.

در هر حال، وجود و برپایی چنین نمایشگاه‌هایی هر چند در سطحی کوچک، حمایتی از این قشر تولیدکننده محسوب می‌شود و از طرفی نیز برای زنانی که هم اشتغال‌زایی می‌کنند و کارآفرین هستند و هنر دست خود را به نمایش می‌گذارند، امیدوارکننده است.

رونق-اقتصادی-باز-زنان-کارآفرین-5

دولت در سطح کلان می‌بایست با راهکارهایی حمایتی و ارائه تسهیلات، مبادرت به برپایی نمایشگاه‌های بزرگی مثلا نمایشگاه بین‌المللی با سطحی وسیع‌تر کند تا این عزیزان بیشتر دیده و شنیده شوند و همچنین رسانه‌های مختلف می‌بایست با پوشش‌دهی مناسب نسبت به انعکاس فعالیت این بانوان قدمی مهم و تاثیرگذار بردارند. نشریه «دام و کشت و صنعت» ضمن درج این گزارش در سایت اخبار سبز کشاورزی، از این طریق حمایت مطبوعاتی خود را از این قشر زحمتکش و کارآفرین اعلام می‌دارد.

رونق-اقتصادی-باز-زنان-کارآفرین-3

با امید به آنکه بدنه دولت و متولیان امر، اهمیت به این زنان کارآفرین داده و در بحث فروش محصولات آنها نیز کمک‌های بیشتری انجام هد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای