خبر فوری
شناسه خبر: 47205

تاسیس آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های زنبورعسل

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری طیور و زنبورعسل سازمان دامپزشکی گفت: آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های زنبورعسل به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

تاسیس آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های زنبورعسل

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری طیور و زنبورعسل سازمان دامپزشکی کشور گفت: آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های زنبورعسل به‌زودی در یکی از استان‌های اصفهان، اردبیل یا البرز ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

 سعید کرمی، روز پنج شنبه و در روز ملی عسل در بجنورد اظهار کرد:تلاش داریم ارز ترجیحی برای واردات داروهای مورد نیاز اختصاص داده شود.

کرمی اشاره کرد: ایران در رتبه چهارم دنیا در تولید عسل است و سالانه 70 هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود و 11 میلیون کلنی در سطح 100 هزار زنبورستان فعال است.

وی همچنین گفت: عسل به‌عنوان یک ماده غذایی ضدسرطان شناخته می‌شود، اما هنوز در فهرست کالاهای صادراتی قرار نگرفته است.

گفتنی است، عسل در ایران به‌عنوان کالایی لوکس شناخته می‌شود، و به‌عنوان یک محصول غذایی شفادهنده و مورد نیاز برای سلامت محسوب نمی‌شود.

این اقدام اگرچه دیر، ولی به‌جا و ضروری به نظر می‌رسد و کمک بسیار بزرگی به زنبورداران و در کل صنعت زنبورداری است.

البته با آگاهی‌رسانی به زنبورداران به‌ویژه زنبورداران تازه‌کار و جوان، درمورد انواع بیماری‌های زنبور ازجمله بیماری کنه واروا و راه‌های مقابله با آن و شناخت داروهایی موثر در بهینه‌سازی تولید عسل و فرآورده‌های آن گامی بزرگ در جهت سالم‌سازی زنبورستان‌های کشور برداشته می‌شود.

امید است با بسط و گسترش چنین آزمایشگاه‌هایی در سطح همه استان‌ها کشور و به‌کارگیری افراد متخصص در زمینه بیماری زنبورعسل بیش از پیش به جامعه زنبورداری در کشور کمک کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای