خبر فوری
شناسه خبر: 47216

یازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه و چای؛ اولویت دادن به ذائقه ایرانی

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی، قهوه و چای و صنایع وابسته، که از ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریورماه برگزار شد

یازدهمین نمایشگاه نوشیدنی، قهوه و چای؛ اولویت دادن به ذائقه ایرانی

اخبار سبز کشاورزی؛ یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی، قهوه و چای و صنایع وابسته، که از ۲۹ مرداد ماه تا اول شهریورماه برگزار شده بود، بسیاری از فعالان این حوزه را گرد هم آورده بود تا آخرین تلاش ها و دستاوردهای این صنعت را برای پاسخ دادن به ذائقه ایرانیان در معرض دید همگان قرار دهد.

این نمایشگاه با حضور مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت، سیجانی رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران، رستگار رئیس اتاق اصناف، داراب‌زاده رئیس اداره غذا و دارو وزارت صمت، محسن مبرا رئیس اتحادیه کافی شاپ، آبمیوه و بستنی تهران و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

برادران در راسم افتتاح این نمایشگاه بر صادرات محور شدن محصولات حوزه نوشیدنی ها تاکید و از دست اندرکاران و فعالان حوزه تولید نوشیدنی ها درخواست کرد تا برای توسعه بازار این محصولات در منطقه غرب و اورآسیا و افزایش حضور در بازار کشورهای اطراف ایران تلاش کنند.

در این نمایشگاه ۱۶۰ شرکت و ۵۰۰ برند تجاری داخلی و خارجی حضور داشتند و در طول چهار روز فعالیت های نمایشگاهی، آخرین دستاوردها و خدمات خود در زمینه‌های آب، چای، قهوه، ماء‌الشعیر، عرقیجات سنتی، انواع نوشابه‌‌های گازدار و انرژی ‌زا، دسرنوشیدنی، دانه‌‌های قهوه با انواع مختلف و کیفیت ‌های متفاوت، برگ‌‌های چای از انواع مختلف و مناطق کشت، عصاره ‌های میوه برای تولید آبمیوه و نوشیدنی‌‌های دیگر، عصاره‌های گیاهی و... را در فضایی افزون بر ۱۵ هزار مترمربع در معرض دید بازدیدکنندگان، علاقه‌مندان و متخصصان این حوزه قرار داده‌اند.

ارائه قهوه‌های تخصصی و اجرای نمایش‌ها و موسیقی زنده، رونمایی از محصولات جدید، برپایی مسابقات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جانبی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی، قهوه و چای بود که به این نمایشگاه جنبه تفریحی داده بود و بسیاری از شهروندان عادی و عمومی را برای بازدید و چشیدن طعم های گوناگون، به این نمایشگاه کشاند.

در حاشیه این نمایشگاه بساری از تولیدکنندگان ذائقه ایرانی را ملاک و معیار خود برای تولید محصولات جدید دانسته و تاکید کردند که ترس از عدم استقبال شهروندان ایرانی از محصول تولیدی باعث محافظه کاری در عرضه و تولید طعم های جدید شده است.

در این نمایشگاه هم چنین گفته شد که صادرات چای ایرانی از حدود 36 هزار تن در سال 1400 اکنون به حدود 12 هزار تن و درآمد حدود 20 میلیون دلار در نیمه ابتدایی امسال کاهش یافته است.

البته مقامات و دست اندرکاران چای کشور ابراز امیدواری می کنند که صادرات امسال به مرز میزان صادرات در سال گذشته، یعنی حدود 20 هزار تن برسد. با این وجود روشن است که حتی اگر این میزان از صادرات چای تا پایان امسال محقق شود، باز هم حدود 45 درصد کاهش در صادرات این محصول رخ داده است.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای