خبر فوری
شناسه خبر: 41315

مزرعه فضایی خورشیدی تا 2035 عملیاتی می‌شود

یک شرکت فناوری انگلیسی موسومSpace Solar، در حال توسعه یک مزرعه فضایی خورشیدی است که می‌تواند تا سال 2035 عملیاتی شود.

مزرعه فضایی خورشیدی تا 2035 عملیاتی می‌شود
یک شرکت فناوری انگلیسی موسومSpace Solar، در حال توسعه یک مزرعه فضایی خورشیدی است که می‌تواند تا سال 2035 عملیاتی شود. این مزرعه 2 کیلومتری پنل‌های خورشیدی، انرژی را به گیرنده‌های روی زمین ارسال می‌کند. این فناوری می‌تواند به تامین انرژی انگلیس و سایر کشورها، همچنین به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از تجارت‌نیوز، مزرعه فضایی خورشیدی از پنل‌های خورشیدی غول پیکری تشکیل شده است که بر فراز زمین می‌چرخند.
شرکت space solar می‌گوید: «فناوری مزرعه فضایی خورشیدی انرژی تجدیدپذیر بیشتری نسبت به معادل‌های زمینی تولید می‌کند.» یک مزرعه فضایی خورشیدی که برای گردش بر فراز زمین طراحی شده است می‌تواند تا سال 2035 عملیاتی شود.
شرکت فناوری Space Solar، مستقر در آکسفوردشایر در انگلیس، در ادامه بیان کرد: این پروژه می‌تواند به تامین انرژی انگلیس در آینده کمک کند. مزرعه 2 کیلومتری پنل های خورشیدی، انرژی را به گیرنده‌های روی زمین مانند سیگنال‌های تلفن همراه ارسال می‌کند. این شرکت در ادامه افزود: که فناوری فضای خورشیدی انرژی تجدیدپذیر بیشتری نسبت به معادل‌های زمینی تولید می‌کند.

مزرعه فضایی خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

پنل‌های خورشیدی انرژی خورشید را جمع‌آوری می‌کنند و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. این انرژی سپس به گیرنده‌های روی زمین ارسال می‌شود. گیرنده‌ها انرژی را به جریان برق تبدیل می‌کنند که می‌توان از آن برای تأمین برق خانه‌ها، مشاغل و سایر تأسیسات استفاده کرد.
یک مزرعه فضایی خورشیدی متشکل از پنل‌های خورشیدی غول پیکر است که بر فراز زمین می‌چرخند. مخترعان به دلیل شدت نور خورشید که در فضا قابل برداشت است، به آسمان به عنوان مرز بعدی انرژی پاک روی آورده‌اند.

مزرعه فضایی خورشیدی چه مزایایی دارد؟

به گزارش یورونیوز، مزرعه فضایی خورشیدی چندین مزیت نسبت به انرژی خورشیدی زمینی دارد. در فضا، پرتوهای خورشید تقریباً ده برابر قوی‌تر از زمین هستند و می‌توان آن‌ها را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز به جای ساعات روشنایی روز گرفت. این بدان معناست که مزارع فضایی خورشیدی می‌توانند انرژی بیشتری تولید کنند و به طور مداوم تولید کنند.
مزرعه فضایی خورشیدی همچنین می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند. تولید برق از سوخت‌های فسیلی یکی از بزرگترین منابع انتشار گازهای گلخانه‌ای است. مزارع فضایی خورشیدی می‌توانند به تولید برق بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کنند.
اکتبر گذشته، آژانس فضایی اروپا (ESA) از طرح خود برای یک مزرعه خورشیدی که در ارتفاع 36 هزار کیلومتری بالای زمین شناور است، رونمایی کرد.
ESA در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چنین پروژه‌ای تضمین می‌کند که اروپا به یک بازیگر اصلی و رهبر بالقوه در رقابت بین المللی به سمت راه حل‌های مقیاس پذیر انرژی پاک برای کاهش تغییرات آب و هوایی تبدیل می‌شود.»

مزرعه فضایی خورشیدی ممکن است تا سال 2035 عملیاتی شود

شرکت فناوری Space Solar می‌گوید: «نوآوری‌ها در پرتاب‌های فضایی قابل استفاده مجدد، اکنون مزرعه خورشیدی شناور آن را از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه کرده است.»
این فناوری می‌تواند به منبع انرژی حیاتی برای انگلیس تبدیل شود، زیرا از نیمی از مساحت زمین‌های مزارع خورشیدی زمینی و یک دهم مساحت مزارع بادی فراساحلی استفاده می‌کند و در عین حال ۱۳ برابر بیشتر انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند.
سام آلدن، از شرکت space solar، می‌گوید: «نیروی خورشیدی مبتنی بر فضا مدت‌هاست که به عنوان منبع انرژی پاک نهایی در نظر گرفته می‌شود. ما واقعاً می‌توانیم تأثیر مادی بر صفر خالص و آینده‌ای روشن برای سیاره داشته باشیم. هدف این شرکت تامین 20 درصد انرژی زمین با استفاده از 600 ماهواره است.»
دولت انگلیس 6.9 میلیون یورو برای پروژه‌های تحقیقاتی خورشیدی فضایی در انگلیس و 5.8 میلیون یورو دیگر برای پروژه بین المللی به نام CASSIOPeiA در مورد انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا در نظر گرفته است.

آینده مزارع فضایی خورشیدی

مزارع فضایی خورشیدی هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند، اما پتانسیل زیادی برای تغییر نحوه تأمین انرژی جهان دارند. دولت‌ها و شرکت‌های فناوری در حال سرمایه‌گذاری در این فناوری هستند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای