خبر فوری
شناسه خبر: 43864

کود تولید داخل در سال آینده گران می‌شود

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان کود شیمیایی: قیمت کود تولید داخل در سال آینده حتما گران خواهد شد

کود تولید داخل در سال آینده گران می‌شود

اخبار سبز کشاورزی؛ صیاد فرهادی گفت: قیمت کود تولید داخل در سال آینده حتما گران خواهد شد؛ چراکه تولیدکنندگان کود شیمیایی هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنند که اصلا به تولید مربوط نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان کود شیمیایی که در نشست تخصصی بررسی چالش‌های خودکفایی تولید سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی در کشور سخن می‌گفت از اینکه امکان صادرات تولیدات ایرانی در زمینه کود کشاورزی وجود ندارد، انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: دولت هیچ‌گاه بخش خصوصی را به‌عنوان مشاور امین در کنار خود قرار نداده و به همین دلیل هیچ دولتی به تولیدکنندگان اعتماد نکرده است.

این تولیدکننده کود شیمیای با تاکید بر اینکه هیچ یک از مدیران دولتی شعار سال را که از سوی مقام رهبری اعلام ‌شد عمل نکرده و به آن پایبند نبود‌ه‌اند، تصریح کرد: در هیچ یک از دولت‌ها هیچ حمایتی ار تولیدکننده صورت نگرفته است؛ چراکه تولیدکننده در تابستان با قطع برق مواجه است و در زمستان گاز مصرفی تولیدکننده قطع می‌شود چه حمایتی از تولیدکننده صورت می‌گیرد؟

وی سوال کرد: وقتی مازاد تولید کود شیمیایی وجود دارد چرا اجازه صادرات آن داده نمی‌شود؟

وی در پایان گفت: انجام یک آزمایش پزشکی با دفترچه بیمه تامین اجتماعی تنها 100 هزار تومان ارزان‌تر قیمت آزاد ان است؛ چنانکه قیمت یک آزمایش پزشکی 1/3 میلیون تومان پرداخت می‌شود که با بیمه تامین اجتماعی این رقم به 2/ 1 میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند. این چه حمایتی است که دولت و بیمه‌های دولتی از تولیدکننده می‌نمایند؟

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای