آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20873

فرماندار شهرکرد: تلاش‌ها برای آبرسانی به شهرکرد ادامه دارد

آبرسانی به شهرکرد/فرماندار شهرکرد گفت: تلاش‌ها برای وارد کردن چشمه کوهرنگ به مدار آبرسانی آشامیدنی مرکز چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرکرد: تلاش‌ها برای آبرسانی به شهرکرد ادامه دارد
فرماندار شهرکرد گفت: تلاش‌ها برای وارد کردن چشمه کوهرنگ به مدار آبرسانی آشامیدنی مرکز چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دارد.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، عبدالعلی ارژنگ در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه انتقال آب چشمه کوهرنگ به شهرکرد در گردنه خُلَک گفت: پس از گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، خط انتقال آب این چشمه به مرکز استان براساس ضرورت از مدار خارج و تامین ۵۰ درصد آب شهرکرد دچار مشکل شد.
وی افزود: برهمین اساس بلافاصله جلسه‌های مدیریت بحران تشکیل و مقرر شد برخی منابع تأمین آب مانند چاه‌های کشاورزی جایگزین شود.
ارژنگ تصریح کرد: علاوه بر نوساناتی در کدورت آب، اما شرایط فراهم شده تا حداقل دبی آب از چشمه کوهرنگ به مخزن تزریق شود تا آسیب نبیند.
وی تامین آب آشامیدنی پایدار برای شهرکرد را ضروری و مهم دانست و یادآور شد: علاوه بر قدردانی از همکاری‌های شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری، اما انتظار می‌رود همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

هنوز به‌صورت پراکنده در برخی نقاط شهرکرد قطعی وجود دارد

ارژنگ با اشاره به اذیت شدن مردم مرکز چهارمحال و بختیاری به‌علت قطعی‌های مستمر اخیر آب آشامیدنی در برخی نقاط شهر اظهار داشت: در این مدت سعی شد تا حداقل آب از طریق شبکه توزیع به مردم برسد، اما هنوز به‌صورت پراکنده در برخی نقاط شهرکرد مانند میرآباد غربی، فرهنگیان، کوی پلیس و هسته مرکزی شهر قطعی وجود دارد.
وی گفت: در شرایط کنونی تلاش می‌شود کُد ارتفاعی مخازن به حدی برسد که تمامی شبکه را پوشش بدهد تا طبقه‌های بالایی ساختمان‌ها هم آب داشته باشد.
فرماندار شهرکرد به اهمیت کنترل کیفیت آب آشامیدنی اشاره و تاکید کرد: در این مدت سلامت آب از سوی گروه‌های تخصصی در مکان‌های آب‌گیری و مخزن‌ها آزمایش می‌شود.
وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه آلودگی احتمالی در هر کدام از مخزن‌های آب آشامیدنی، مخزن مربوطه از مدار خارج خواهد شد.
ارژنگ تصریح کرد: درخواست می‌شود مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری و وزارت نیرو برای تامین آب آشامیدنی پایدار شهرکرد برنامه جامع ارائه دهند تا چنین مشکلاتی دوباره بروز نکند.
به‌سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به‌شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مردادماه جاری گل‌آلود و از مدار آب‌رسانی خارج شد و همین موضوع باعث ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای استان شد./باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای