آخرین خبرها:
شناسه خبر: 42428

تفاهم‌نامه همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و بانک کشاورزی

به منظور کمک به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها، همیاری اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی و ارتقای سطح خدمات بانکی و افزایش همکاری‌های متقابل، تفاهم‌نامه همکاری مشترک ‌بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و بانک کشاورزی

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، موضوعات این تفاهم نامه شامل همکاری مشترک و هم‌افزایی ظرفیت طرفین در زمینه ارائه خدمات مالی، اعتباری، بانکی، مشاوره‌ای و آموزشی مطابق با ضوابط و مقررات جاری کشور برای اجرای طرح‌های اقتصادی و درآمدزا، به‌منظور ایجاد درآمد پایدار در روستاها، پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و سایر منابع در اختیار و توسعه پوشش بیمه کشاورزی در مناطق روستایی کشور است.

حمایت و پشتیبانی فنی از طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها و شرکت‌های تعاونی دهیاری‌ها در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌های تخصصی ذی‌ربط در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک و ارائه تسهیلات کم بهره برای اجرای این طرح ها از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه از سوی مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی امضا شد.

ایجاد درآمد پایدار در مناطق روستایی

مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در آیین انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به پوشش خدماتی بانک کشاورزی در اقصا نقاط کشور به‌ویژه مناطق روستایی و سابقه و تجربیات ارزشمند این بانک، ابراز امیدواری نمود که با اجرایی شدن کامل مفاد این تفاهم‌نامه و حمایت و پشتیبانی از طرح‌های درآمدزا و ارائه تسهیلات کم‌بهره برای اجرای این طرح‌ها در سایه توجه تمامی دست اندرکاران امر؛ می‌توان شاهد اقدامات موثری در زمینه ایجاد درآمد پایدار در مناطق روستایی باشیم.

رشد اقتصادی مناطق روستایی

همچنین فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی هم با بیان اینکه یکی از وظایف و ماموریت‌های مهم این بانک، توجه به توسعه محلی و رشد اقتصادی مناطق روستایی می‌باشد، همکاری و تعامل با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور را در این زمینه مهم برشمرد و ابرازامیدواری نمود که با تلاش های دو طرف، ظرفیتهای این تفاهم نامه برای توسعه جوامع محلی و ارتقای سطح خدمات دهیاری‌ها و شرکت های تعاونی دهیاری‌ها به نحو مناسبی محقق شود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای