آخرین خبرها:
شناسه خبر: 16227

تولید مینی تراکتور ویژه شالیزارها و باغات

یک کارآفرین مازندرانی از طراحی و تولید مینی تراکتور متناسب با زیست بوم کشاورزی و باغات استان خبر داد و گفت: این دستگاه ها قابلیت فعالیت در شالیزارها و باغات

تولید مینی تراکتور ویژه شالیزارها و باغات
یک کارآفرین مازندرانی از طراحی و تولید مینی تراکتور متناسب با زیست بوم کشاورزی و باغات استان خبر داد و گفت: این دستگاه ها قابلیت فعالیت در شالیزارها و باغات را دارا هستند.
به گزارش مزرعه سبز ، احسان مرزبان با اشاره به زمینه فعالیت در حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات کشاورزی و صنعتی اظهار داشت: تاکنون ۲۰ اختراع در زمینه های مختلف از جمله مکانیک، کشاورزی و مهندسی پزشکی ثبت کرده ام.
وی با اظهار اینکه به واسطه شغل پدری در زمینه ساخت، تعمیر و نگهداری ماشین آلات کشاورزی فعالیت داشته ام، ادامه داد: این مسئله سبب شد تا به خلاقیت در حوزه ماشین آلات کشاورزی علاقمند شوم و اولین اختراع را در سال دوم دبیرستان در این زمینه ثبت کردم و در سال ۸۴ در جشنواره کشوری مقام کشوری کسب کردم.
جوان و مخترع برتر در جهادگران علم وفناوری ادامه داد: اختراع ابزاری برای جمع آوری رینگ روی پیستون از جمله موارد بوده است.
وی با عنوان اینکه در دوران مدرسه پس از کلاس به کارگاه می رفتم و نزد پدرم کار می کردم، افزود: بومی سازی ادوات و تجهیزات کشاورزی از جمله دستاوردها و تلاش ها بود و سعی کردیم ماشین آلاتی بسازیم که فرایند کشاورزی را تسهیل کند.
وی ادامه داد: در ابتدا سعی کردیم تیلرهای دوچرخ را با نوآوری به تراکتورهای چهارچرخ تبدیل کردیم و کشاورز روی آن می نشست و کارهای کشاورزی را انجام می دهد و این سبب شد تا هزینه خرید تراکتور کمتر شود.
این کارآفرین یادآور شد: چهار نوع تراکتور مختلف از تراکتورهای کوچک با عرض ۵۰ سانتی متر در یک متر و ارتفاع ۶۰ سانتی متر تا تراکتورهای ۱۳، ۲۵ و ۴۷ اسب را طراحی کردیم که متناسب با شرایط بومی ما طراحی شده است./بازار
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای