آخرین خبرها:
شناسه خبر: 42988

حس بویایی در سگ‌ها

یکی از اولین حس‌هایی که در سگ‌ها فعال می‌شود حس بویایی است؛ چراکه از بدو تولد بیشترین کارآیی را برای سگ‌ها دارد و سگ‌ها می‌توانند

حس بویایی در سگ‌ها
یکی از اولین حس‌هایی که در سگ‌ها فعال می‌شود حس بویایی است؛ چراکه از بدو تولد بیشترین کارآیی را برای سگ‌ها دارد و سگ‌ها می‌توانند با این حس خواهر، برادر و مادر خود را پیدا کنند. از اولین محرک‌های راه‌اندازی این حس در توله، بوی مادر و بوی شیر مادر است.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | به‌مرور در کنار حس بویایی، حس شنوایی نیز تکمیل می‌شود و بعد از حدود ۲۰ روز بینایی نیز به آن اضافه می‌شود.

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ
یکی مهم‌ترین وجه تمایز سگ‌ها با حیوانات دیگر توان در اختیار قرار دادن حس بویایی برای انسان‌هاست و انسان‌ها می‌توانند از این حس سگ‌ها به نحو احسن استفاده کنند.
یکی از دلایلی که باعث شده سگ‌ها بتوانند در کنار انسان زندگی کنند حس بویایی آنهاست که انسان‌ها از آن بهره می‌گیرند.
در کشورهای غربی خلاف کشور ما از حس بویایی سگ‌ها در موارد بسیاری استفاده می‌شود و در کشورمان صرفاً در قالب موادیابی و در نهایت زنده‌یابی استفاده می‌شود.

حس بویایی در سگ‌ها بسیار گسترش یافته و به حد اعلای خود رسیده است و با انتخاب سگ‌هایی که سرعت عمل و دقت بالاتری در انجام فرامین بویایی دارند می‌توان به داده‌های مفیدتری با توجه به این حس رسید.
انجام عملیات تجسس و بویایی باید از همان ابتدا و از سن حدوداً یک تا ۲ ماهگی درون سگ روشن می‌شود و به قول اهل فن باید بینی سگ را روشن کنیم.
با انجام این کار و با طراحی محیط ساده و وجود موانع و همچنین انگیزه غذایی سگ‌ به راحتی می‌تواند سطح بالایی از کار تجسس و بویایی را انجام دهد.

چطور بینی سگ خود را روشن کنیم؟

برای این کار بهتر است بعد از معرفی کردن خود به‌عنوان عاملی خوشایند و همچنین معرفی کلیکر و در ادامه امکان نوازش کردن و دست کشیدن به حیوان از غذا به عنوان مهم‌ترین کاتالیزور برای روشن کردن این حس استفاده کنیم.
در ابتدا غذایی را که سگ به آن میل و اشتیاق دارد در قالب مکعب‌ها یا دایره‌های کوچک همانند غذای خشک فراهم کنیم و طوری که سگمان ببیند آن را در میانه اشیایی که برای او خطری ندارند بیندازیم و سگ را راهنمایی کنیم تا بتواند غذا را در میان اشیاء پیدا کند و به مجرد اینکه به نزدیک غذا رسید و در آستانه خوردن غذا بود با استفاده از کلیکر زمان رسیدن به غذا را کلیدگذاری کنیم.
این فرایند باعث می‌شود که سگ از دایره فرمان‌پذیری خارج نشود و در عین حال بینی او نیز روشن شود و بعد از اینکه چند روز این فرمان را انجام داد می‌توانید به سمت اجسامی بروید که امکان مخفی کردن غذا در زیر آنها وجود دارد تا سگ نقاطی را که به‌طول معمول در آن غذا وجود ندارد نیز جستجو کند.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
این عمل باعث می‌شود که سگ ذهنی پویا داشته باشد و از بررسی کردن فضاهای تنگ و تاریک و همچنین زیر اجسام حفره‌ها نهراسد. این نخستین قدم برای شروع عملیات تجسس است.
در گفتار آینده به تقسیم‌بندی فرایند تجسس خواهیم پرداخت. مخاطبانی که تمایل به یادگیری تجسس در سگ‌ها دارند می‌توانند با شماره تماس درج شده در پیج و سایت بیبرو تماس گرفته و از شرایط برگزاری کلاس‌ها اطلاع حاصل کنند.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای