آخرین خبرها:
شناسه خبر: 27958

سبد گسترده محصولات «ملی شیمی کشاورز»

مرتضی احمدی، عضو هیات مدیره و معاون توسعه و نوآوری شرکت ملی شیمی کشاورز در گفت و گو با خبرنگار اخبار سبز کشاورزی

سبد گسترده محصولات «ملی شیمی کشاورز»
مرتضی احمدی، عضو هیات مدیره و معاون توسعه و نوآوری شرکت ملی شیمی کشاورز در گفت و گو با خبرنگار اخبار سبز کشاورزی اعلام کرد: در حال حاضر شرکت ملی شیمی کشاورز، بزرگ‌ترین سبد محصولات خود را در طول تاریخ فعالیتش یعنی 36 سال گذشته دارد. این شرکت اکنون مجموعه کاملی از سموم را برای دفع آفات تخصصی در زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها تولید کرده و همچنین مجموعه متنوعی از انواع کودهای ماکرو و میکرو را در قالب فرمولاسیون‌های مختلف پودری و مایع تولید و عرضه می‌کند.
احمدی افزود: به تازگی عرضه انواع بذور هیبرید و استاندارد نیز در دستورکار شرکت قرار گرفته که درصدد توسعه این بخش نیز هستیم.
بیشتر بخوانید: طیف گسترده محصولات ملی شیمی کشاورز

توسعه صادرات

وی گفت: شرکت ملی شیمی کشاورز، ورود به بازارهای منطقه و توسعه صادرات را در دستورکار خود قرار داده و بعد از کاهش محدودیت‌های کرونایی و محدودیت‌های صادراتی، سرمایه‌گذاری و تمرکز جدی روی این بخش انجام شده است.

عرضه سهام در بورس

عضو هیات مدیره شرکت ملی شیمی کشاورز همچنین عنوان کرد: به‌واسطه صورت‌های مالی مطلوب و رشد مستمر سودآوری، این شرکت موفق به پذیرش در فرابورس شده و فرآیند عرضه اولیه بخشی از سهام شرکت در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد عرضه سهام شرکت ملی شیمی کشاورز با نماد «شملی» در بورس خواهیم بود.

بخش تحقیق و توسعه و مجوز دانش‌بنیانی

معاون توسعه و نوآوری شرکت ملی شیمی کشاورز ادامه داد: از جمله ویژگی‌‌های برجسته‌ای که درباره این شرکت می‌توان گفت، بخش تحقیق و توسعه شرکت است که با به‌کارگیری متخصصان شیمی و دیگر متخصصان موفق شده تعدادی از محصولات و حتی محصولاتی که به‌عنوان مواد اولیه در سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند را برای اولین‌بار در کشور تولید کند و از این جهت مجوز دانش‌بنیانی شرکت برای این محصولات نیز صادر شده است.
احمدی گفت: تعدادی از این محصولات به بازار عرضه شده‌ و برخی دیگر نیز به‌تدریج در سبد محصولات شرکت به بازار عرضه خواهند شد. به عنوان مثال سنتز برخی آفتکش‌های جدید در شرکت انجام شده و یک نمونه روغن‌ روانکار نیز تولید کردیم که به‌عنوان ماده اولیه بسیار مهم، تاکنون تماما به کشور وارد می‌شد، ما موفق شدیم برای نخستین‌بار در کلاس جهانی آن را تولید و عرضه کنیم.
بیشتر بخوانید: توجه ویژه به کیفیت مواد اولیه مورد نیاز شرکت ملی شیمی
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای