آخرین خبرها:
شناسه خبر: 39438

سهم بخش کشاورزی از انرژی کشور فقط 14 درصد

برنامه راهبردی حوزه صنایع تبدیلی و غذایی کشور تدوین شد دکتر کریم ذوالفقاری یکی از باسابقه‌ترین مدیران بخش کشاورزی و از درون بدنه کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی

سهم بخش کشاورزی از انرژی کشور فقط 14 درصد

برنامه راهبردی حوزه صنایع تبدیلی و غذایی کشور تدوین شد

دکتر کریم ذوالفقاری یکی از باسابقه‌ترین مدیران بخش کشاورزی و از درون بدنه کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی است که تحصیلات خود را تا مقطع دکتری مدیریت کسب و کار ادامه داده و از سوابق کاری درخشان او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اخبار سبز کشاورری ؛ آغاز استخدام در جهاد کشاورزی از سال ۱۳۷۶، مدیرکل شیلات استان کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مشاور وزیر جهاد کشاورزی و در حال حاضر رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی از جمله سوابق درخشان کاری وی بوده است.
بیشتر بخوانید: اشتغالزایی برای ۶۹۵۰ نفر با بهره‌برداری از طرح‌های صنایع
اقدامات و تلاش‌های وی در جایگاه رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در یک سال اخیر منجر به توسعه مکانیزاسیون و درپی آن رشد فعالیت‌های بخش کشاورزی و همچنین ارتقای جایگاه مکانیزاسیون نزد کشاورزان شده است.

باید مطالبه‌گر سهم بیشتری از انرژی در بخش کشاورزی باشیم

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در بیستمین گردهمایی سالانه موسسه تحقیقات فنی و مهندسی به سهم اندک 14 درصدی بخش کشاورزی از انرژی کشور اشاره نمودند که این میزان با توجه به نقش 25‌ الی 30 درصدی بخش کشاورزی در اقتصاد کشور نامتناسب است، لذا ضمن مدیریت بهینه مصرف انرژی در بخش کشاورزی با همکاری موسسات تحقیقاتی، بخش باید مطالبه گر سهم انرژی بیشتری باشیم.
اخبار سبز کشاورزی؛ دکتر ذوالفقاری ضمن اعلام‌ برنامه راهبردی مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در سال ١۴٠٢ اعلام کرد: در صورت تامین اعتبار و تخصیص 231‌ هزارمیلیارد تومان پروژه‌های صنایع تبدیلی و غذایی که پیشرفت فیزیکی بین ٢٠ الی ۹۵ درصد دارند تکمیل و از نتایج آن جذب حدود 30 میلیون تن محصول خام تولیدی در بخش کشاورزی خواهد بود.
بیشتر بخوانید: معرفی ۱۵ فناوری نوین در سامانه مرکز مکانیزاسیون کشاورزی

تخصیص 10هزار میلیارد تومان به توسعه مکانیزاسیون کشور

وی ادامه داد: در حوزه مکانیزاسیون نیز با هماهنگی به عمل آمده با بانک کشاورزی ده هزار میلیارد تومان در سال جاری به توسعه مکانیزاسیون کشور در قالب خط اعتباری ابلاغ شده است.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با اشاره به اینکه همکاری‌های دو جانبه و عضویت در کارگروه‌های تخصصی ازجمله برنامه‌های مشترک این مرکز و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی است، گفت: در این زمینه می‌توان به سامانه نشانگر تلفات دانه‌بر کمباین‌های غلات ساخت داخل اشاره کرد.
این مقام مسئول خواستار معرفی فناوری‌های نوین به‌ویژه در حوزه مکانیزاسیون باغبانی شدو بیان کرد: تدوین دستورالعمل و تعیین تکلیف کارآیی پهپادهای کشاورزی با توجه به استقبال کشاورزان از این تکنولوژی جدید ازجمله مطالبات مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی از بخش تحقیقات است.
دکتر ذوالفقاری گفت: نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به زنجیره ارزش از جمله دغدغه‌های مشترکی است که با کمک محققان، پژوهشگران و نخبگان بخش باید راهبرد هوشمندانه‌ای برای آن ترسیم شود.
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای