آخرین خبرها:
شناسه خبر: 19833

پیش‌بینی خرید تضمینی گندم تا مرز 7 میلیون تن

مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پیش‌بینی خرید تضمینی گندم تا مرز 7 میلیون تن گفت: طرح جهش دیمزارهای در 21 استان

پیش‌بینی خرید تضمینی گندم تا مرز 7 میلیون تن

اجرای طرح جهش تولید دیمزارهای در 5 میلیون هکتار از اراضی کشور

مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پیش‌بینی خرید تضمینی گندم تا مرز 7 میلیون تن گفت: طرح جهش دیمزارهای در 21 استان و در سطح 4 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی دیم برای امسال اجرا خواهد شد و اگر شرایط مناسب باشد، این طرح تا 5 میلیون هکتار نیز اجرا می‌شود.
به گزارش اخبار سبز کشاورزی ، مهندس علیرضا مهاجر، در همایش آغازین سال زراعی 1401 ـ 1402 طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور اظهار داشت: از مساحت 165میلیون هکتاری کشور در 37 میلیون هکتار آن امکان کشت وجود دارد. اراضی موجود در چرخه کشت کشور 5/ 18 میلیون هکتار است که 7/ 8 میلیون هکتار آن اراضی آبی، 5/ 8 میلیون هکتار اراضی دیم و 5/ 2 میلیون هکتار آن معمولا آیش است. از این میزان 6 میلیون هکتار زیر کشت دیم می‌رود.

آغاز طرح جهش در دیمزارها در 670 هزار هکتار از اراضی 6 استان

وی افزود: تاکنون در 670 هزار هکتار از اراضی 6 استان طرح جهش در دیمزارها را شروع کردیم که طی این مدت شاهد افزایش 20 درصدی تولید بودیم. این طرح مورد توجه و تایید مقام معظم رهبری است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال مقدار خرید گندم از 6 میلیون تن عبور کرده و امیدواریم که به 6/5 تا 7 میلیون تن برسد.

حسین کاظمی ـ روزنامه نگار و کارشناس کشاورزی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای