آخرین خبرها:
شناسه خبر: 40278

کشاورزی حفاظتی بهترین راه برای مدیریت خاک و آب

محدودیت منابع آب و خاک، کشاورزی کشور را به‌شدت تهدید می‌کند و بر همین اساس کشاورزان برای ادامه کار و تولید باید راهکارهای علمی و عملی تازه‌تری را اجرا کنند

کشاورزی حفاظتی بهترین راه برای مدیریت خاک و آب

محدودیت منابع آب و خاک، کشاورزی کشور را به‌شدت تهدید می‌کند و بر همین اساس کشاورزان برای ادامه کار و تولید باید راهکارهای علمی و عملی تازه‌تری را اجرا کنند. کشاورزی حفاظتی یکی از راه‌های بسیار مناسب برای حفاظت از منابع آب و خاک به شمار می‌رود.

به گزارش اخبار سبز کشاورزی ؛ محمد اسماعیل اسدی، پژوهشگر بین المللی کشاورزی پایدار | مهندس مرتضی خداوندگاری، کشاورز صاحب بینش و شالی‌کار اهل شهرستان بندرگز، درباره روند تکاملی مدیریت مزارع شالی‌کاری خود از مکانیزه تا حفاظتی صحبت می‌کند و می‌گوید: کشت حفاظتی علاوه‌بر کاهش هزینه‌های تولید، هزینه سوخت و افزایش ماده آلی خاک باعث روند پایداری در مدیریت خاک و آب می‌شود.

بیشتر بخوانید: رونمایی از پنل تولیدکنندگان گل و گیاهان دارویی استان گلستان

خاک‌ تجدیدناپذیر است

چنین کشاورزانی باید تکثیر شوند و برخی مسئولان دست‌اندرکار کشاورزی از فحوای کلام آنها درس بیاموزند که آموختن به هیچ وجه گناه نیست و همیشه باید در حال آموختن باشیم و به‌صورت علمی و با نگاه پایدار کشاورزی کنیم؛ زیرا خاک‌های ما تجدیدناپذیرند و منابع آب کافی نیز در اختیار نداریم.

بیشتر بخوانید: کشت میوه رازبری در غرب استان گلستان

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای