آخرین خبرها:
شناسه خبر: 23703

کشاورزی در سوگ قهرمان قهرمانان

دکتر محمد خصوصی که عرم خود را صرف حفظ سلامت مردم ایران با تولید نهاده‌های باکیفیت کشاورزی کرده بود و در 23 مهرماه 1401 و در سن 89 سالگی دار فانی را وداع گفت.

کشاورزی در سوگ قهرمان قهرمانان

سوگ محمد خصوصی -5

دکتر محمد خصوصی که عرم خود را صرف حفظ سلامت مردم ایران با تولید نهاده‌های باکیفیت کشاورزی کرده بود و در 23 مهرماه 1401 و در سن 89 سالگی دار فانی را وداع گفت.
اخبار سبز کشاورزی | دکتر محمد خصوصی در کارخانه گیاه با هدف اتکاء کشور به دانش فنی داخلی و خوداتکایی انواع نهاده‌های کود و سم رادر شش سرفصل به شرح زیر تولید، تامین و توزیع می‌کرد:
1-سموم دفع آفات و بیماری‌های نباتی؛
2-روغن‌های امولسون شونده؛
3-کودهای شیمیایی کامل و مرکب؛
4-مواد افزودنی؛
5-حشره‌کش‌های خانگی؛
6-مواد باغبانی.

خوشبختانه هزاران تُن تولیدات این شرکت علاوه بر ثبت در ایران در برخی از کشورهای همسایه مانند آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، تاجیکستان و… به ثبت رسیده و به آن دیار صادر می‌شود.

قهرمان قهرمانان صنعت

دکتر محمد خصوصی که دکترای خود را از آلمان غربی (وقت) دریافت کرده بود، طی 55 سال کار با افتخار در ایران، تدریس در دانشگاه و آموزش هزاران نفر متخصص و کارشناس مرتبط، بیش از 100 مقاله داخلی و خارجی در رابطه با سموم دفع آفات نباتی، تغذیه گیاه و حشره‌کش‌های خانگی تولید و منتشر کرد.
استمرار خدمات فوق باعث شد تا وی در سال 1386 به‌عنوان برنده «تندیس کارآفرین برتر» از سومین جشنواره قهرمانان صنعت معرفی شود.
در سال 1387 نیز مزین به نام «قهرمان قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران» شد؛ در همان سال شرکت گیاه برند «واحد نمونه کشوری» را آن خود کرد و در قضاوت دیگری بین فعالان صنعت شیمیایی «چهره ماندگار و قهرمان قهرمانان» زیبنده نام دکتر خصوصی شد.

قدردانی مقامات ارشد کشوری از نخبه صنعت سم

لقب «پدر سم ایران و پیشکسوت تولید سموم دفع آفات نباتی» و ده‌ها عنوان دیگر به دفعات به وی تعلق گرفت.
مسلماً قدردانی رئیس جمهور، هیات دولت، کمیسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و صمت و انجمن‌ها و تشکل‌های ذی‌ربط از خدمات بی‌دریغ و بی‌بدیل دکتر خصوصی و خانواده گرانقدر وی برای تولید محصولات سالم و کاهش واردات می‌تواند نخبگان عرصه نهاده‌های کشاورزی را به تداوم کار در ایران امیدوارتر کند.
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای