خبر فوری
شناسه خبر: 40084

اتاق اصناف با گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی موافقت کرد

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشاورزی گفت: این تشکل صنفی با رقم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم در خرید تضمینی فصل آتی موافق است.

اتاق اصناف با گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی موافقت کرد

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از بازار، با وجود تاکید وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم خودداری اشخاص حقیقی و حقوقی از بیان ارقام غیر رسمی درباره قیمت خرید تضمینی گندم در فصل زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ یکی از اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف کشاورزی گفت؛ با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این تشکل صنفی با تعیین رقم ۱۹۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم گندم در فصل آتی موافق است.

کامران ساروقی در گفتگو با رسانه‌ها این رقم را قیمت پیشنهادی و پایه گندم عنوان کرد و افزود: چنانچه دولت پاداش یا یارانه‌ای در نظر داشته باشد، به این مبلغ اضافه می‌شود.

تا دوشنبه قیمت توسط وزیر رسما اعلام خواهد شد

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف کشاورزی با اشاره به زمان یک هفته‌ای وزیر جهاد کشاورزی برای اعلام قیمت مصوب شورای قیمت گذاری محصولات اساسی، تصریح کرد: تا دوشنبه [آینده] قیمت توسط وزیر رسما اعلام خواهد شد.

وزارت جهادکشاورزی هرگونه طرح قیمت به نقل از اشخاص حقوقی و حقیق را فاقد وجاهت توصیف کرده

این اظهارنظر درباره قیمت خرید تضمینی گندم درحالی صورت می‌گیرد که وزارت جهادکشاورزی هرگونه طرح قیمت به نقل از اشخاص حقوقی و حقیق را فاقد وجاهت توصیف کرده و با صدور اطلاعیه‌ای از افراد و رسانه‌های مکتوب و مجازی خواسته است از اظهار نظر شتاب‌زده و اعلام قیمت غیررسمی محصولات اساسی کشاورزی خودداری کنند.

مرجع رسمی تعیین و ابلاغ قیمت مصوب محصولات اساسی کشاورزی، شورای عالی قیمت‌گذاری به ریاست وزیر جهادکشاورزی است

در اطلاعیه مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه مرجع رسمی تعیین و ابلاغ قیمت مصوب محصولات اساسی کشاورزی، شورای عالی قیمت‌گذاری به ریاست وزیر جهادکشاورزی است، افزوده شده؛ قیمت مصوب توسط وزیر جهادکشاورزی در موعد مقرر به اطلاع می‌رسد و هر گونه گمانه‌زنی و طرح قیمت از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت است.

این وزارتخانه چنین اظهاراتی را اسباب آشفتگی اذهان کشاورزان و جامعه عنوان کرده است. بر اساس قانون، قیمت گذاری محصولات اساسی از جمله گندم، بر عهده شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، متشکل از وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و ۵ تن از تشکل‌های صنفی و کشاورزان خبره است و جلسات آن می‌بایست حداقل سه ماه قبل از شروع سال زراعی، تشکیل و قیمت‌ها حداکثر تا آخر تیرماه همان سال تعیین شود، اما امسال اتخاذ تصمیم درباره قیمت تضمینی گندم بیش از ۵۰ روز تاخیر داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای