آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44774

چرا به فناوری در کشاورزی نیاز داریم؟

کشاورزی به عنوان یک مؤلفه اساسی برای رشد اقتصادی در یک کشور مطرح می‌شود و دارای 4 درصد کل ناخالص ملی جهانی است. با پیش‌بینی رسیدن جمعیت جهان به 10 میلیارد نفر تا سال 2050 و روبرو شدن 783 میلیون نفر با گرسنگی تنها در سال 2022، لازم است برای تأمین نیازهای غذایی یک جمعیت چند برابر، که قرار است تا 50 درصد افزایش یابد، آماده شویم. علاوه بر این، تمرکز نه تنها بر تولید بیشتر غذاست بلکه بر اطمینان از تولید پایدار نیز هست.

چرا به فناوری  در کشاورزی نیاز داریم؟

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ در این زمینه، فناوری کشاورزی به عنوان پاسخ به چالش‌های معاصر ظاهر می‌شود که این امکان را فراهم می‌کند که غذا از راه‌های جدیدی از جمله کشاورزی عمودی و محصولات پروتئینی جایگزین در صنعت لبنیات تولید شود.

فناوری کشاورزی می‌تواند به جهت هدایت جهان به سوی تولید مستدام غذا و اطمینان از ایمنی سیاره و نسل‌های آینده کمک کند. با تغییرات اقلیمی ناگوار، استفاده گسترده از70درصد تأمین آب تازه جهان در کشاورزی و تخریب گسترده زمین، بدون تحول کشاورزی، آینده‌ای وجود نخواهد داشت. بنابراین، فناوری کشاورزی، معمولاً با نام اگریتک شناخته می‌شود، برای بسیاری از کشورها بسیار حیاتی شده است.

پیش‌بینی صنعت فناوری کشاورزی

شرکت Spherical Insights اندازه بازار جهانی فناوری کشاورزی را در سال 2022 به مبلغ 22,142.7 میلیون دلار تخمین زده است که انتظار می‌رود تا سال 2032 با نرخ رشد سالانه 13.1درصد ادامه یابد. همچنین پیش‌بینی شده است که شمال امریکا در این دوره سریع‌ترین رشد را تجربه خواهد کرد.

در میان پیشرفت‌های فناوری کشاورزی مختلف، انتظار می‌رود که کشاورزی دقیق به ارزش 12.9 میلیارد دلار تا سال 2027 برسد. این ابزار افزایش 10-20درصد عایدات محصولات کشاورزی را همراه با کاهش 30-50درصد مصرف آب و مواد شیمیایی پیش‌بینی می‌کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای