آخرین خبرها:
شناسه خبر: 44329

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی خبر داد

تولید تراکتور در خراسان رضوی از سال آینده

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال برای اعطای ۱۰ همت تسهیلات با بانک‌ها توافق کردیم و تاکنون حدود ۲ همت تسهیلات پرداخت شده که این میزان جهت تامین ادوات بوده است.

تولید تراکتور در خراسان رضوی از سال آینده

اخبار سبز کشاورزی؛ کریم ذوالفقاری در حاشیه افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی (ادوات، ماشین‌آلات و مکانیزاسیون) که در ایام دهه فجر در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ادوات و دنباله‌بندهای ماشین‌آلات کشاورزی یکی از موضوعاتی است که باعث افزایش تولید و کیفیت محصولات می‌شود.

۵۵۰ شرکت در حال تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی

وی افزود: بیش از ۵۵۰ شرکت در کشور تحت نظر وزارت صمت در حال تولید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی با بهترین استانداردها هستند. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ شرکت حضور دارند که حدود ۱۱۰ شرکت از خراسان رضوی و دیگر شرکت‌ها از اقصی ‌نقاط کشور هستند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: ماشین و دنباله‌بندی در سطح دنیا وجود ندارد که صنعتگران ما توان ساختش را نداشته باشند. غیر از موتور و دنده‌ها که در برخی کشورها تولید می‌شود، دیگر ادوات و دنباله‌بندهای کشاورزی در ایران تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه صادرات به کشورهای منطقه و برخی کشورهای آفریقایی ادوات کشاورزی صادر می‌کنیم.

تولید تراکتور در خراسان رضوی

ذوالفقاری بیان کرد: قرار است یکی از شرکت‌های خراسان رضوی تولید تراکتور را آغاز کند و قول داده شده تا سالانه ۳ هزار دستگاه تراکتور در سه مدل از سال آینده در این شرکت تولید شود.

اعطای ۱۰ همت تسهیلات جهت تامین ادوات کشاورزی

به گفته وی، از ابتدای سال جهت اعطا ۱۰ همت تسهیلات با بانک‌ها توافق کردیم و در آبان‌ماه مشکل اختلاف سامانه ۱۲۴ پیش‌فاکتور حل و از این زمان پرداخت تسهیلات آغاز شد. تاکنون حدود ۲ همت تسهیلات پرداخت شده که این میزان جهت تامین ادوات بوده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

  • سینا پاسخ به نظر

    آینده ای که هیچ وقت نمیاد

چندرسانه‌ای